- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
För mig var tricket att inte få slam för cas 5449-12-7 att lösa upp i kokande vatten till en klar lösning, stänga av värmen och försiktigt tillsätta h2so4 conc.
Detta gav mig omedelbar omvandling i acceptabelt utbyte, med lager som bildades omedelbart, men jag återflödade fortfarande 30 min för att vara säker. Däremot när jag skyndade och inte löste upp mitt glycidat helt kunde ingen mängd återflöde få fasta ämnen att reagera och var tvungen att filtrera dem.
Var försiktig med stänk när du tillsätter syra.
Detta gav mig omedelbar omvandling i acceptabelt utbyte, med lager som bildades omedelbart, men jag återflödade fortfarande 30 min för att vara säker. Däremot när jag skyndade och inte löste upp mitt glycidat helt kunde ingen mängd återflöde få fasta ämnen att reagera och var tvungen att filtrera dem.
Var försiktig med stänk när du tillsätter syra.
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 54
Med H2SO4 separeras skikten direkt, men det betyder inte att du har P2P. Det är bara glycidinsyra separerad. Jag har precis testat det och fick två lager utan lukt.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Tycker du det? Separerad från vad? Och vad blir kvar om det separeras?
BMK har en ganska lätt arom, har du jämfört med lukten efter återflöde?
Jag säger inte att du inte vet hur det luktar eller att jag inte har fel, jag vill bara veta
BMK har en ganska lätt arom, har du jämfört med lukten efter återflöde?
Jag säger inte att du inte vet hur det luktar eller att jag inte har fel, jag vill bara veta
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 54
Separerat från natrium . Egentligen kämpar jag nu med 5449. Försökte massa metoder och hittills fick 1 ml från 10 g. Kommer att prova fosforsyra vid 110. När jag tillsätter syra till 5449 förvandlas den till olja mycket snabbt men det är inte p2p. Eller kanske min 5449 inte är riktig 5449
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Det må vara hänt.
Jag kan tala för stor skala och med 2-3 timmars återflöde den här gången men fosforsyra och citronsyra fungerar båda bra. För citronsyra 25kg/20kg 5449.
Jag kan tala för stor skala och med 2-3 timmars återflöde den här gången men fosforsyra och citronsyra fungerar båda bra. För citronsyra 25kg/20kg 5449.
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Hade ok resultat med att lösa upp både i minimal mängd vatten samt 1L vatten/kg. Båda sätten gjordes varma och följdes av syra och återflödade.
Kan inte berätta hur mycket som är minimalt jämfört med 1L / kg.
Kan inte berätta hur mycket som är minimalt jämfört med 1L / kg.