- Reaction score
- 0
Så jag kämpar med steg 8. Verkar som en hel del avfall och förlust för mig här. Jag överförde extrakt från sep tratt tillsatt magnesium sätta i frysen. Nu här gjorde jag filtret med vakuum. Jag tror att Buchner är mycket bättre än den inställning jag fick eftersom den läckte och volymen är för stor. Så 1: a när du häller i installationen ska du dumpa hela saken i ... Jag förstår inte hur jag ska hälla av eterextraktionen ordentligt utan att få magnesium med det såvida jag inte häller hela extraktet då vid den tidpunkten har jag mycket extrakt kvar med magnesiumet vad gör jag med den återstående delen för att separera. Jag har också bifogat bilder av läckan. Vad gör jag med det här. Är allt detta avfall. Om det finns magnesium som kom igenom filtret vad ska jag göra? I grund och botten fastnat och väntar på detta steg
Attachments
↑View previous replies…
- Reaction score
- 112
- Reaction score
- 0
Det är joanlab vakuumfilter... Det var billigt men designen är helt fel det tillåter saker att läcka på utsidan ... Ya Jag kommer att försöka häller annorlunda Jag läste den klibbiga Patton skrev till hjälp för att klargöra saker lite
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 168
- By ACAB
@deeperdive36 Det ser ut som om det är en kulled som hålls ihop med en klämma.
Har du provat att smörja in kulleden med slipfett i förväg och vrida kulan tills slipningen blir tydlig?
Det borde lösa ditt problem.
Har du provat att smörja in kulleden med slipfett i förväg och vrida kulan tills slipningen blir tydlig?
Det borde lösa ditt problem.
- Reaction score
- 0
Ahhh Jag minns att jag läste någonstans om att smörja den. Jag ska prova det idag förhoppningsvis kommer att lösa problemet. Tack för det.