Warning! You are currently using a domain is accessible on the regular internet, not on Tor. For better privacy and security, please use our onion domain instead.

Syntes av dextroamfetamin (Nabenhauer, 1942)

Evilcarrot2

Don't buy from me
New Member
Reaction score
18
Wow än
Wow tack exakt vad jag har letat efter

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,373
Deals
1
Jag tror inte att det är så.
Wikipedia sa:
En lösning av palladiumklorid och saltsyra kombineras med en vattensuspension av aktivt kol. Palladium(II) reduceras sedan genom tillsats av formaldehyd. Palladiumhalten är vanligen mellan 5% och 10%. Ofta förvaras katalysatorblandningen fuktigt.

Jag har aldrig förberett Pd/C själv.

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
110
När man byter ut vinsyraisomererna blir det helt enkelt tvärtom. Den amph-isomer som fanns i den organiska fasen kommer att finnas i vattnet och saltet (vattenlösligt) kommer att finnas i den organiska. Jag vet att vissa människor använder L-vinsyra (trots att den är svårare att få tag på) eftersom D-amfetaminet då kommer att finnas i vattenfasen.

PhantomFeatherSword

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Ursäkta amatörfrågan, men när jag läste om vinsyra på Wikipedia fanns det en rad som förvirrade mig lite:
När jag läste ovanstående "dextro vinsyra eller L-(+)-vinsyra", läste jag det typ som "dextro vinsyra AKA L-(+)-vinsyra".
Vilket får mig att undra, om jag försöker isolera dextroamfetaminisomeren, ska jag köpa L-(+ )-vinsyra (som den här)? Eller D- (-) -vinsyra (så här)? Jag hoppas verkligen att det är D- (-) - Vinsyra, för det är vad jag redan har.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,373
Deals
1
Hej, du kan använda båda två. Jag skrev metoden för L-vinsyra. Läs kommentarerna ovan. Din fråga har redan diskuterats flera gånger.
Läs också detta tema.

Midget_Impinger

Don't buy from me
Resident
Reaction score
11
@G.Patton - Är denna optiska upplösningsprocess med d-vinsyra tillämplig på andra amfetaminer? Specifikt 4-fluoramfetamin, 4-fluorometamfetamin och vanlig ol metamfetamin?

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
158
Jag har alltid tillsatt GAA och ibland använt 80% ättiksyra också men senare idag ska jag prova utan ättiksyra alls. Vilket förhållande mellan IPA och vatten använder du i din P2NP-lösning?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
512
Deals
5
Jag har hört folk använda hälften av GAA, jag använde full GAA-ekvivalent och gick fortfarande bra, båda sätten är bra

nsrnsr

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Extrahera med 5 ml petroleumeter och värm lösningen...
Får jag fråga vad det innebär att extrahera?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,373
Deals
1
Extraktion av ett ämne från en lösning med hjälp av ett lämpligt lösningsmedel.
Extraktion

nsrnsr

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Är det okej att använda eter? Tack så mycket

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,373
Deals
1
Menar du dietyleter (Et2O)? Ja, självklart menar jag det.

nsrnsr

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Får jag fråga om jag ska tillsätta d-vinsyra först eller extrahera först? Tack så mycket

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,373
Deals
1
Naturligtvis behöver du extrahera amph fri bas innan. I motsatt fall kommer syran att reagera med alkali (NaOH eller KOH).