- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,215
- Deals
- 1
Jag tycker att "köp inte från mig" är överflödigt och nedslående. Alla som köper på den här webbplatsen borde ha läst reglerna och de säger ganska tydligt att leverantörer och tillverkare är de godkända säljarna, så alla som inte visar en skylt som indikerar en av dessa är inte godkända av webbplatsen för att sälja.
Det känns som om jag har fått en dumstrut och satt mig i hörnet i förebyggande syfte.
Det känns som om jag har fått en dumstrut och satt mig i hörnet i förebyggande syfte.
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 3,051
- Deals
- 1
Du underskattar människors godtrogenhet och dumhet. Vi vill skydda sådana människor från alla typer av bedrägerier här.
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 297
Inga problem med budskapet, men formuleringen är verkligen olycklig, för förnuftiga människor* kan detta låta något vanhedrande. All erfarenhet visar också att sådana här saker inte avskräcker någon med onda avsikter utan tenderar att irritera de ärliga.
*förnuftiga människor är halva Asien och hela Polen
*förnuftiga människor är halva Asien och hela Polen
- Reaction score
- 32
Jag gillar det faktum att du får en titelstatus för köp inte från mig, det gör det klart vem som är säljare och tillverkare. Alla transaktioner som görs med en person som har "köp inte från mig" sker helt klart på egen risk och förtroende.
Dessutom tittar jag förbi det till hur länge en person har haft sitt konto. Är de en invånare eller medlem, sedan vilken aktivitet de har här. Den öppna karaktären hos profilerna här för att se den informationen kan hjälpa till att lita på en person. Som jag ser det är vi alla vänliga främlingar mestadels.
Sedan finns det kemiaspekten, människor med liten eller ingen erfarenhet skulle bli helt förödmjukade på andra webbplatser. Bara för att ställa frågor utöver deras förmågor, här är det mycket mer förlåtande och handlar om säkerhet, utbildning och inte utestänga en person som ställer frågor.
Dessutom tittar jag förbi det till hur länge en person har haft sitt konto. Är de en invånare eller medlem, sedan vilken aktivitet de har här. Den öppna karaktären hos profilerna här för att se den informationen kan hjälpa till att lita på en person. Som jag ser det är vi alla vänliga främlingar mestadels.
Sedan finns det kemiaspekten, människor med liten eller ingen erfarenhet skulle bli helt förödmjukade på andra webbplatser. Bara för att ställa frågor utöver deras förmågor, här är det mycket mer förlåtande och handlar om säkerhet, utbildning och inte utestänga en person som ställer frågor.