- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 28
dit is geweldig.
Waarom denk je dat de vriezer vreemde resultaten gaf tijdens de kristallisatie?
Hoe goed denk je dat deze methode opschaalbaar is?
Waarom denk je dat de vriezer vreemde resultaten gaf tijdens de kristallisatie?
Hoe goed denk je dat deze methode opschaalbaar is?
- Language
- 🇩🇪
- Reaction score
- 78
Waar moeten de kristallen vandaan komen als het water bevriest?
Een normale koelkast werkt misschien, maar ik heb mijn eten erin zitten en ik wil het niet elke keer schoonmaken.
Ik heb echt heel veel manieren geprobeerd om tot het eindproduct te komen en heb ook veel oplosmiddelen en 2b3c verspild, maar de manier die ik heb beschreven werkte voor mij beter dan de andere manieren.
Ik raakte bijna in de war van al die verschillende methodes, al die verschillende schaaltjes met verschillende mengsels stonden overal, ik keek steeds welke zich goed ontwikkelde en welke niet.
Als je bijvoorbeeld ijskoude ipa bij het kristalwater/poeder doet, krijg je meteen wat witte kristallen maar die zijn niet helder en maar een klein beetje, sp moet je opnieuw kristalliseren en de rest moet verdampen, zie laatste foto.
De 3 andere foto's laten zien wat er gebeurt met de rm in mijn vriezer, het wordt een vaste massa die smelt bij kamertemperatuur, maar geen kristallen.
Een normale koelkast werkt misschien, maar ik heb mijn eten erin zitten en ik wil het niet elke keer schoonmaken.
Ik heb echt heel veel manieren geprobeerd om tot het eindproduct te komen en heb ook veel oplosmiddelen en 2b3c verspild, maar de manier die ik heb beschreven werkte voor mij beter dan de andere manieren.
Ik raakte bijna in de war van al die verschillende methodes, al die verschillende schaaltjes met verschillende mengsels stonden overal, ik keek steeds welke zich goed ontwikkelde en welke niet.
Als je bijvoorbeeld ijskoude ipa bij het kristalwater/poeder doet, krijg je meteen wat witte kristallen maar die zijn niet helder en maar een klein beetje, sp moet je opnieuw kristalliseren en de rest moet verdampen, zie laatste foto.
De 3 andere foto's laten zien wat er gebeurt met de rm in mijn vriezer, het wordt een vaste massa die smelt bij kamertemperatuur, maar geen kristallen.
Attachments
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 334
- By HerrHaber
There's also a method for 4MMC recrystallization which employs also NaCl (table salt) in most probably a larger amount of water along the product powder and IPA with also different ratios that you must check. Salty water has a much lower freezing point therefore letting the other component crystalize first since sodium salt is perhaps more water attached but the temperature must NOT reach -18*C or any lower at all costs since salt will also start crystalizing and the more it stays the more salt in the stuff. Hope it helped, I may seek it out for you if you don't find it, cheers!