- Language
- 🇪🇸
- Reaction score
- 12
Lang geleden deed ik het op deze manier:
1 liter Ipa (isopropylalcohol) 99% laboratoriumkwaliteit (de "drogisterij"-kwaliteit werkt niet)
1 liter aceton 99% (drogisterijkwaliteit werkt niet en minder dan Mercadona)
1 glas van 1 liter
1 kookplaat (maar omdat niet iedereen die heeft, is een dubbele boiler een optie)
1 laboratoriumthermometer
Dat is alles.
Voor elke gram Mdma hebben we 3,50 ml ipa nodig (metingen zijn erg belangrijk!).
We doen de ipa in een bekerglas en ook een thermometer die de ipa aanraakt
We verwarmen de ipa tot 55 graden (niet hoger dan 60 graden)
Zodra we die temperatuur hebben, doen we de Mdma erin en zal het oplossen
Dek het glas af met een stuk papier en laat het 4 uur op kamertemperatuur staan.
Na die 4 uur moet het een dag in de koelkast
de dag erna nog een dag invriezen en de kristallen vormen zich al
Eerste batch:
Giet de vuile ipa in een ander glas en zet het terug in de vriezer.
in het bekerglas met de kristallen voegen we aceton toe (halve ipa) het bekerglas is zo koud dat de kristallen oplossen en de aceton het blokkeert.
ongeveer over een uur hebben we diezelfde aceton overgedraaid in het vuile ipa-glas
We laten de kristallen een dag drogen.
Waarom voegen we aceton toe aan de ipa? Omdat er nog steeds kristallen zijn, maar we hebben aceton nodig, anders vormen de kristallen zich niet.
De weggegooide aceton voegen we toe aan het vuile ipa-glas uit de vriezer. Zonder de aceton zal de tweede lading kristallen zich niet vormen!
Het zal langer duren voordat deze kristallen zich vormen, dus laat ze een paar dagen in de vriezer staan.
We hebben het glas eruit gehaald en de vuile ipa weggegooid.
We voegen aceton toe zodat de kristallen niet oplossen. Als het glas op kamertemperatuur is, gooien we de aceton weg en laten we de kristallen drogen.
1 liter Ipa (isopropylalcohol) 99% laboratoriumkwaliteit (de "drogisterij"-kwaliteit werkt niet)
1 liter aceton 99% (drogisterijkwaliteit werkt niet en minder dan Mercadona)
1 glas van 1 liter
1 kookplaat (maar omdat niet iedereen die heeft, is een dubbele boiler een optie)
1 laboratoriumthermometer
Dat is alles.
Voor elke gram Mdma hebben we 3,50 ml ipa nodig (metingen zijn erg belangrijk!).
We doen de ipa in een bekerglas en ook een thermometer die de ipa aanraakt
We verwarmen de ipa tot 55 graden (niet hoger dan 60 graden)
Zodra we die temperatuur hebben, doen we de Mdma erin en zal het oplossen
Dek het glas af met een stuk papier en laat het 4 uur op kamertemperatuur staan.
Na die 4 uur moet het een dag in de koelkast
de dag erna nog een dag invriezen en de kristallen vormen zich al
Eerste batch:
Giet de vuile ipa in een ander glas en zet het terug in de vriezer.
in het bekerglas met de kristallen voegen we aceton toe (halve ipa) het bekerglas is zo koud dat de kristallen oplossen en de aceton het blokkeert.
ongeveer over een uur hebben we diezelfde aceton overgedraaid in het vuile ipa-glas
We laten de kristallen een dag drogen.
Waarom voegen we aceton toe aan de ipa? Omdat er nog steeds kristallen zijn, maar we hebben aceton nodig, anders vormen de kristallen zich niet.
De weggegooide aceton voegen we toe aan het vuile ipa-glas uit de vriezer. Zonder de aceton zal de tweede lading kristallen zich niet vormen!
Het zal langer duren voordat deze kristallen zich vormen, dus laat ze een paar dagen in de vriezer staan.
We hebben het glas eruit gehaald en de vuile ipa weggegooid.
We voegen aceton toe zodat de kristallen niet oplossen. Als het glas op kamertemperatuur is, gooien we de aceton weg en laten we de kristallen drogen.
Attachments
- Reaction score
- 112
Als ik het goed begrijp, is de oplosbaarheid van MDMA in kokende IPA ongeveer 1,4 ml IPA per 1 gram chloride.
Misschien kunt u aangeven wat de oplosbaarheid van MDMA is in IPA bij RT en in bevroren IPA?
Misschien kunt u aangeven wat de oplosbaarheid van MDMA is in IPA bij RT en in bevroren IPA?
- Reaction score
- 112
Ik heb empirisch een interessant feit gevonden. De oplosbaarheid in IPA hangt af van de zuiverheid.
Ik had twee batches, een na ABE, zuiver wit, een andere bruinachtig na kristallisatie in water.
Beide batches werden naar gewicht opgelost in IPA uit dezelfde fles onder T=65C.
Chloride gewicht - 70 gr
IPA gewicht - 193 gr
De eerste kolf loste volledig op.
De tweede erlenmeyer had een probleem met oplossen: Ik moest 9 gr IPA toevoegen om het volledig op te lossen. Het IPA-gewicht werd aangepast op het punt van volledig oplossen om de verdampte aan te vullen.
Tijdens het kristalliseren zag ik in de tweede erlenmeyer chlorideschilfers aan het oppervlak drijven. Dat werd niet opgemerkt in de eerste. De dichtheid is duidelijk anders door verontreinigingen.
Ik had twee batches, een na ABE, zuiver wit, een andere bruinachtig na kristallisatie in water.
Beide batches werden naar gewicht opgelost in IPA uit dezelfde fles onder T=65C.
Chloride gewicht - 70 gr
IPA gewicht - 193 gr
De eerste kolf loste volledig op.
De tweede erlenmeyer had een probleem met oplossen: Ik moest 9 gr IPA toevoegen om het volledig op te lossen. Het IPA-gewicht werd aangepast op het punt van volledig oplossen om de verdampte aan te vullen.
Tijdens het kristalliseren zag ik in de tweede erlenmeyer chlorideschilfers aan het oppervlak drijven. Dat werd niet opgemerkt in de eerste. De dichtheid is duidelijk anders door verontreinigingen.
Last edited: