- Language
- 🇪🇸
- Reaction score
- 12
Jeg gjorde det sådan her for lang tid siden:
1 liter Ipa (isopropylalkohol) 99 % laboratoriekvalitet (apotekskvalitet fungerer ikke)
1 liter 99% acetone ("drugstore"-kvalitet virker ikke og er mindre end Mercadona)
1 glas på 1 liter
1 kogeplade (men da ikke alle har det, er en dobbeltkedel en mulighed)
1 laboratorietermometer
Og det er alt.
For hvert gram Mdma skal vi bruge 3,50 ml ipa (målingerne er meget vigtige!).
Vi putter ipa'en i et bægerglas og også et termometer, der rører ved ipa'en.
Vi opvarmer ipa'en til 55 grader (må ikke overstige 60 grader)
Når vi har den temperatur, kommer vi Mdma i, og det vil opløses
Dæk glasset med et stykke papir, og lad det stå ved stuetemperatur i 4 timer.
Efter de 4 timer skal det i køleskabet i en dag
Dagen efter fryses det ned i endnu en dag, og krystallerne er allerede ved at blive dannet.
Første portion:
Hæld den beskidte ipa over i et andet glas, og sæt det tilbage i fryseren.
i bægerglasset med krystallerne tilsætter vi acetone (halv ipa) bægerglasset er så koldt, at krystallerne opløses, og acetonen blokerer det.
Om cirka en time vælter vi den samme acetone i det beskidte ipa-glas.
Vi lader krystallerne tørre i en dag.
Hvorfor tilsætter vi acetone til ipa'en? Fordi der stadig er krystaller, men vi har brug for acetone, ellers vil krystallerne ikke dannes.
Den kasserede acetone tilsætter vi til det beskidte ipa-glas fra fryseren. Uden acetonen vil det andet parti krystaller ikke blive dannet!
Disse krystaller vil være længere tid om at blive dannet, så lad dem stå i fryseren i et par dage.
Vi tog glasset ud og smed den beskidte ipa væk.
Vi tilsætter acetone, så krystallerne ikke opløses. Når glasset har stuetemperatur, smider vi acetonen væk og lader krystallerne tørre.
1 liter Ipa (isopropylalkohol) 99 % laboratoriekvalitet (apotekskvalitet fungerer ikke)
1 liter 99% acetone ("drugstore"-kvalitet virker ikke og er mindre end Mercadona)
1 glas på 1 liter
1 kogeplade (men da ikke alle har det, er en dobbeltkedel en mulighed)
1 laboratorietermometer
Og det er alt.
For hvert gram Mdma skal vi bruge 3,50 ml ipa (målingerne er meget vigtige!).
Vi putter ipa'en i et bægerglas og også et termometer, der rører ved ipa'en.
Vi opvarmer ipa'en til 55 grader (må ikke overstige 60 grader)
Når vi har den temperatur, kommer vi Mdma i, og det vil opløses
Dæk glasset med et stykke papir, og lad det stå ved stuetemperatur i 4 timer.
Efter de 4 timer skal det i køleskabet i en dag
Dagen efter fryses det ned i endnu en dag, og krystallerne er allerede ved at blive dannet.
Første portion:
Hæld den beskidte ipa over i et andet glas, og sæt det tilbage i fryseren.
i bægerglasset med krystallerne tilsætter vi acetone (halv ipa) bægerglasset er så koldt, at krystallerne opløses, og acetonen blokerer det.
Om cirka en time vælter vi den samme acetone i det beskidte ipa-glas.
Vi lader krystallerne tørre i en dag.
Hvorfor tilsætter vi acetone til ipa'en? Fordi der stadig er krystaller, men vi har brug for acetone, ellers vil krystallerne ikke dannes.
Den kasserede acetone tilsætter vi til det beskidte ipa-glas fra fryseren. Uden acetonen vil det andet parti krystaller ikke blive dannet!
Disse krystaller vil være længere tid om at blive dannet, så lad dem stå i fryseren i et par dage.
Vi tog glasset ud og smed den beskidte ipa væk.
Vi tilsætter acetone, så krystallerne ikke opløses. Når glasset har stuetemperatur, smider vi acetonen væk og lader krystallerne tørre.
Attachments
- Reaction score
- 112
Som jeg forstår det, er MDMA's opløselighed i kogende IPA omkring 1,4 ml IPA pr. 1 g chlorid.
Måske kan du specificere, hvad MDMA's opløselighed er i IPA ved RT og frossen IPA?
Måske kan du specificere, hvad MDMA's opløselighed er i IPA ved RT og frossen IPA?
- Reaction score
- 112
Jeg fandt en interessant empirisk kendsgerning. Opløseligheden i IPA afhænger af renheden.
Jeg havde to batcher, en efter ABE, ren hvid, en anden brunlig efter krystallisering i vand.
Begge batcher blev opløst efter vægt i IPA fra den samme flaske under T=65C.
Klorid vægt - 70 gr
IPA vægt - 193 gr
Første kolbe blev opløst fuldstændigt.
Anden kolbe fik et problem med opløsningen: Jeg måtte tilsætte 9 g IPA for at løse det helt. IPA-vægten blev justeret ved punktet for fuldstændig opløsning for at genopfylde det fordampede.
Da krystalliseringen kørte, blev der også set kloridflager flyde på overfladen i den anden kolbe. Det blev ikke bemærket i den første. Tætheden er tydeligvis forskellig på grund af forureninger.
Jeg havde to batcher, en efter ABE, ren hvid, en anden brunlig efter krystallisering i vand.
Begge batcher blev opløst efter vægt i IPA fra den samme flaske under T=65C.
Klorid vægt - 70 gr
IPA vægt - 193 gr
Første kolbe blev opløst fuldstændigt.
Anden kolbe fik et problem med opløsningen: Jeg måtte tilsætte 9 g IPA for at løse det helt. IPA-vægten blev justeret ved punktet for fuldstændig opløsning for at genopfylde det fordampede.
Da krystalliseringen kørte, blev der også set kloridflager flyde på overfladen i den anden kolbe. Det blev ikke bemærket i den første. Tætheden er tydeligvis forskellig på grund af forureninger.
Last edited: