Intressant.
Även om delning kan verka som att bränna upp något på ett bra sätt, fungerar det verkligen på båda sätten.
Du kan brute pen testa det genom att dela det för att se om någon kan bryta det.
Hittills gillar jag att använda den här metoden.
Jag köper faktiskt krypto, som XMR, med kontanter, registrerade på något som AgoraDesk, LocalXMR.
Lägg sedan till den XMR till min icke-depåplånbok som har funktioner för att registrera mig för handel.
t.ex.
CakeWallet.
Sedan därifrån skickar jag ut, i steg.
Om det behövs för att ta ut pengar senare.
Jag skickar XMR tillbaka till min Cake-plånbok, överför XMR till BTC på Cake, så det har setts att jag fick det legitimt via Cake, med några XMR som jag hade köpt lagligt på Local eller Agora.
Detta fungerar för leverantörer, t.ex. du måste byta dem BTC för XMR, använd en DeX som InfinityExchanger, som är den billigaste lägsta avgifterna etc. Skicka dessa XMR till Cake och handla för BTC.
Att ha köpt XMR på Local eller Agora för att skicka till Cake för att skicka ut och ibland tillbaka för att handla för BTC ser legitimt ut och höjer inte någon blick även av Cake-teamet.
Teoretiskt fortsätter du att göra detta tills ToS eller reglering ändras igen.
Jag hittade till och med via Cake, du kan köpa presentkort, ibland Visa eller Mastercard.
Nu ser det ut som att du bara deltar i kryptosfären, köper presentkort, med XMR som du köpte lagligt via Local eller Agora. Fångar du min drift?
Bara ett av många sätt naturligtvis.
Att vara tålmodig och lista upp XMR på Local eller Agora är koppling, eftersom du i slutändan är den som gör avgifterna etc.