Något jag skulle lägga till vad Paracelsus listade, något jag tycker är till hjälp eftersom min ambien slutar fungera affektivt över tiden, och för vissa människor kan udda saker som sömngång, körning, shopping, bland annat inträffa vid större doser, vissa människor vid vilken dos som helst, dricker lite Montmorency tart körsbärsjuice, jag köper varumärket Indian Summer eftersom det bara är en del koncentrat, vissa märken är 100% koncentrat och du måste hitta rätt blandning. Varför Montmorency körsbärsjuice?
Montmorency tart körsbärsjuice smakar bra och det har också naturligt förekommande melatonin i sig, (ungefär.013 mg per gram) och det har också tryptofan, du vet det där som finns i kalkon som alla alltid säger gör dem sömniga, tryptofan används av vår kropp för att göra både seratonin och melatonin. Kanske är det i mitt huvud men jag känner att det hjälper mig, även om melatonin i sig inte gör det, och jag använder det när jag gör cannabisgummier som jag tror också hjälper till med sömnen. Ett ord av försiktighet, se dock upp för billiga juicer med tillsatt socker som är negativt, koncentratet kommer att lindra detta och du behöver inte mycket av det om du behöver eller vill undvika tillsatt socker på grund av den sura smaken och naturligtvis måste de packa socker i allt nuförtiden.
Allergier är också en fråga, se till att du inte är allergisk, jag känner många människor som aldrig har hört talas om dessa körsbär så har aldrig haft dem och har ingen aning om eventuella allergier. Sedan har du potentiella interaktioner med samma läkemedel som kan interagera med melatonin, med tanke på att det finns mer melatonin i montmorency körsbär än någon annan körsbär, vissa interaktioner inkluderar antikoagulantia, antikonvulsiva medel, diabetesmediciner, högt blodtrycksmediciner, Immunosuppressiva medel och koffein. De flesta människor dricker inte koffein med sitt melatonin eftersom de försöker sova, men kommer ihåg att vissa saker som te har naturligt förekommande koffein i det, det du dricker te för att ta din måltidatonin koffeinet kan blockera kroppens förmåga att absorbera melatonin och leda till en uppbyggnad av melatonin. Kosttillskott regleras inte som många mediciner och vissa har hittats med tillsatt seratonin och en uppbyggnad av serotonin kan leda till serotoninsyndrom. Alla bra saker att titta på innan du tar något som melatonin eller dricker körsbärsjuice som naturligt innehåller det.