Madre
PR manager
- Reaction score
- 150
Hej på er. Här vill jag prata om de enastående TV-program och filmer som har påverkat dig personligen.
Ögonblick som har hjälpt dig att nå framgång eller tvärtom hjälpt dig att undvika allvarliga problem.
Även efter tjugo år minns jag särskilt handlingen i TV-serien "The Wire" där polisen kunde avlyssna knarklangarnas telefoner, vilket ledde till att de så småningom bytte till personsökare. På den tiden imponerade det så mycket på mig att jag och min kompis bestämde oss för att skaffa personsökare själva, vilket inte var helt lätt att använda. Jag antar att folk runt omkring tittade på oss som idioter. Nu inser jag att det väckte mycket mer uppmärksamhet från omgivningen att vi använde personsökare 2005 än om vi bara hade använt engångstelefoner. Men på den tiden tyckte vi att vi var väldigt smarta.
Nuförtiden minns folk inte personsökare, och de flesta har aldrig ens hört talas om dem. Shiiiiiit
Det har gått lång tid sedan dess, men jag minns fortfarande hur polisen avlyssnade niggrer,
och jag håller alltid den kunskapen i mitt huvud.
och jag håller alltid den kunskapen i mitt huvud.
Jag blev också mycket imponerad av historien i filmen Scarface, där Tony Montana gick från orädd brottsling till galen sjuk jävel och den främsta anledningen var hans egen produkt - kokain. Kokainet gjorde honom inte till en galning, det bara avslöjade och accentuerade hans sanna natur. Många av oss har något inom oss som vi inte borde släppa ut, och det ligger i vårt bästa intresse att hålla det i schack. Kokain förstörde Tony och jag kommer alltid att minnas det: Använd inte din produkt, det kommer att förstöra dig inifrån.
En bra dealer använder aldrig sina grejer.
Minns du några episoder som har gett dig en rejäl tankeställare?