helmask med det mest kompletta filtret ... räcker det? vilka risker kan vi fortfarande ha?

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
jag använder en drager x-plore 6500 med det mest kompletta filtret, hg-gas ingår.... men hur mycket gas, ångor etc passerar igenom? är de 100% säkra? luktarna passerar igenom, men borde jag vara rädd med kvicksilver, aluminium etc?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Filtren är mycket säkra för den användning som de är avsedda för. Normalt bör du byta filter efter ett helt arbetspass under mask, beroende på kemikalieexponering. När filtren öppnas är de användbara i ca 6 månader, skulle lukt komma igenom eller det blir mycket svårare att andas är filtret vid sin kapacitetsgräns, det kan också bli varmt. Även om dessa kombinationsfilter täcker många olika kemikalier är de mer avsedda för korttidsanvändning. Om du vet exakt vad du behöver skydda dig mot är det till exempel bra att använda ett rent kvicksilverfilter, eftersom det har mycket större kapacitet än ett kombinationsfilter. Hur länge ett filter ska användas beror alltså mycket på hur länge det används, vilket filter du använder och hur belastad luften är, och det är alltid värt att byta ut filtret.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9

tnx för den värdefulla informationen, så för en hg / al amalgam skulle det vara bättre ett specifikt filter, och för resten av processen i en MDMA-synth från PMK, vad skulle du använda? ett allt i ett filter, eller skulle du gå efter bättre alternativ?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,066
Deals
1
Använd kombinerade filter, de räcker till allt. Du kan byta ut dem efter 6 månader, de är inte dyra.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Jag använder kombinerade filter med min halvmask, eftersom jag inte arbetar i en atmosfär med hög belastning och endast har korta användningstider. Till exempel när jag tar kvicksilver och förbereder det för reaktionen eller avinstallerar en apparat som var fylld med giftig gas. För det mesta är masken ett extra skydd för dragskåpet eller är redo att användas i nödsituationer.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
jag köpte det mest kompletta, så hoppas att det fungerar!!! om lukten ... jag misstänker någonsin att det är något fel när en lukt passerar genom masken, men ... det är normalt, eller hur? det skyddar fortfarande?

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
det är problemet, jag har inte en "PRO" rökhuv ... bara röret på en luftutsugare (som den som används för växthusodlingar eller kök) bara på den plats där ångorna görs 8 toppen av en återflödeskolonn etc) och när jag öppnar kolvarna etc, men jag känner att det inte räcker ... vad tycker du?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Jag har lika lite ett ordentligt dragskåp, en bra fläkt med aktivt kolfilter där slangen med dragskåp hänger över bordet, vilket är fullt tillräckligt. Du har inte en kraftigt förorenad atmosfär i alla fall, så länge det finns ett kontinuerligt luftflöde. Om man tycker att det inte räcker och är osäker på om det finns tillräckligt med syre, skulle jag föreslå en tryckluftsapparat, antingen med en lång slang till en stor andningsluftsflaska eller som ryggsäck, som används av t.ex. brandkåren. Det finns speciella mätare som kan mäta luftens syrehalt.
Prova med den vanliga masken och ditt kombinationsfilter som redan är tillräckligt tillvänjt och om du kan andas normalt under masken så är skyddet tillräckligt.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,066
Deals
1
Nej, det är det inte. Du måste bära den tätt för att undvika att luft passerar förbi filter. Förmodligen är den här masken inte okej.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
tnx vän, mycket värdefull information, ill prova några säkert

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Eller så är filtret för gammalt och har nått sin kapacitetsgräns.
Kontrollerade du alltid innan du använde masken om den satt bra på ditt ansikte? Det finns en enkel lösning för att kontrollera detta på 5 sekunder. Håll handen på filtret och försök andas in så hårt du kan, om masken då suger sig fast mot ansiktet och du absolut inte får in någon luft, då ska masken vara tät och du ska då inte heller uppfatta någon lukt. Om så är fallet, byt ut filtret.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
JA, JA ... Jag gör det här testet varje gång jag bär det, för gammalt kan inte vara orsaken, filtret har 3 användningar ... det är en ny, men lukten passerar någonsin igenom, med alla masker jag har använt, halv- eller helmasker....

när det gäller att passa in i mitt ansikte, ja testet är ok, och jag har lite skägg ... försökte idag att klippa mycket, och fortfarande samma....

om allt detta, igår försökte jag en "ny" amalgamering, bara istället för att använda de skurna rutorna gjorde jag vad många människor gör och verkar fungera för dem alla, lägg rutorna i en matberedare eller en kaffekvarn ... jag trodde någonsin att den metoden skulle utsätta en hel del halvmalet AL och kunde vara olämpligt på grund av en mycket snabbare reaktion och förlust av effektivitet och naturligtvis slututbyte, men ..eftersom många människor gör ... försökte jag,,,, OMG ... den saken gjorde en mördarreaktion ... den brände AL (en tjock, 30 mikron) på cirka 10 minuter ... försökte sätta på isbad ... men ingenting.... åtminstone slösade jag inte bort min MDP2P eller METHYLAMINE ... det genererar massor av H2-gas.... men jag är orolig för kvicksilver och AL-förorening av platsen.... FRÅGAN ÄR: ska jag vara orolig? eller bara H2-gas överallt och det är det? AL-folien slutade som bränt papper....

enligt min synvinkel började amalgamationen på... 2-3 minuter i en kedjereaktion omöjlig att hantera, som om man använder AL-pulver..... ill tillbaka till mina rutor haha
@G.Patton din åsikt kommer att vara mycket uppskattad också (om du förstod mig hahaha)

Last edited:

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Då kommer det att finnas ett ämne som inte filtreras med detta kombinationsfilter, eftersom du inte kommer att känna någon lukt om allt är ok. Kontrollera i alla fall om filtret är lämpligt, en lukt under masken bör inte vara märkbar i alla fall.
Djupa ärr eller extremt framträdande områden i ansiktet kan också innebära läckage, applicera eventuellt kräm på dessa områden i förväg.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Jag kommer att prova gräddealternativet, jag skulle aldrig föreställa mig det, tnx!

till exempel, när man gör vaxkonvertering, är det oundvikligt att lukta det.... men vilket filter ska jag använda för det? det finns inte ett mer komplett filter, jag har allt inkluderat (förmodligen)

i amalgamet, om jag lägger ansiktet mer nära än vad jag borde göra, kan jag lukta IPA ....
den metalliska lukten av amalgamet jag inte kan lukta, och det är det viktigaste för mig, hg och AL sacares mig mycket, för att vara ärlig im på väg att prova NMF-rutten, även med inte särskilt tydlig information, bara för att undvika amlgams.

tnx för din hjälp man, mycket apreciatted

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
606
Hej, vad är NMF:s rutt?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident