Jag har aldrig använt en digital pH-mätare och gjorde det manuellt med lackmus.
Nu är jag nyfiken, om det är värt att använda en sådan typ av enhet för att kontrollera pH kontinuerligt medan basförsurning pågår?
Som jag förstår det är det mestadels metall, glas och PTFE?
PTFE borde också vara neutralt?
Finns det något annat att vara uppmärksam på när du köper? Jag ser att prisintervallet varierar från 40 till 400 EUR.
Jag kan få ett mycket bra glas åt dig. De har också ph-kontrollsystem alla för labbanvändning där jag är. Vissa applicerar syran för dig, de och övervakar både temperatur och pH lvl. Vissa övervakar bara pH lvl och temp. Du kan också välja alternativ som kan varna till din telefon.
Jag får bra laboratoriesyra betygsatta här för under 100 pund. Jag köpte också ett ph-kontrollsystem. Det lägger till syran droppe för droppe tills den läser 5 eller 6 eller hur mycket nummer jag än ställer in. Det kan också skicka mig ett meddelande till min telefon. Har inte använt det ännu eftersom det är på väg men. Det är också en andra pump för att höja pH-värdet om det av någon anledning sjunker under det jag vill att det kan lägga till en annan vätska för att höja pH-värdet.