Question Kemisk syntes av LSD (dietylamid av lysergsyra)

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Reaction score
35
Jag behöver den fullständiga steg-för-steg kemiska syntesen av LSD-25, jag har sökt flera gånger på det klara nätet men det finns väldigt lite information, jag vet bara att lysergsyra (CAS: 82-58-6) används som föregångare, tack alla!

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
508
Deals
5

orgasmatron

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
14
Om PyBOP skulle bytas ut mot BOP, skulle exakt samma procedur vara effektiv? Är det rimligt att säga att en HCl-lösning som tvättas före indunstning neutraliserar skadlig HMPA som eventuellt bildas när BOP används?

Alpino [ B.H.M.]

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
99
Deals
22
LSD-25

SYNTETIS :
En lösning av 6,7 g KOH i 100 mL H2O, under inert atmosfär och magnetisk omrörning, bringades till 75 °C och 10 g ergotamintartrat (ET) tillsattes. Reaktionsblandningen blev gul när ergotaminet gick i lösning under loppet av 1 h. Omrörningen fortsatte i ytterligare 3 h. Reaktionsblandningen kyldes till ca 10 °C med ett externt isbad och surgjordes till ett pH på ca 3,0 genom droppvis tillsats av 2,5 N H2SO4. Vita fasta partiklar började uppträda tidigt under neutraliseringen; cirka 60 ml svavelsyra krävdes. Reaktionsblandningen kyldes över natten, de fasta partiklarna avlägsnades genom filtrering och filterkakan tvättades med 10 mL Et2O. De torra fasta partiklarna överfördes till en bägare, suspenderades i 50 ml 15 % ammoniak i vattenfri etanol, omrördes i 1 timme och separerades genom dekantering. Denna extraktion upprepades och den ursprungliga dekanteringen och det andra extraktet kombinerades och filtrerades för att avlägsna några hundra milligram oönskade fasta ämnen. Det klara filtratet strippades på lösningsmedel under vakuum, de återstående fasta ämnena löstes i 50 ml 1% vattenbaserad ammoniak, och denna lösning surgjordes som tidigare med 2,5 N H2SO4. De utfällda fasta partiklarna avlägsnades genom filtrering och tvättades med Et2O tills de var fria från färg. Efter torkning under vakuum till konstant vikt erhölls 3,5 g d-lysergsyrahydrat, som bör förvaras i en mörk, förseglad behållare. En suspension av 3,15 g d-lysergsyrahydrat och 7,1 g dietylamin i 150 ml CHCl3 fördes till återflöde under omrörning. Med den externa uppvärmningen borttagen tillsattes 3,4 g POCl3 under loppet av 2 minuter, i en hastighet som var tillräcklig för att upprätthålla återflödesförhållandena. Blandningen hölls vid återflöde i ytterligare 5 minuter, vid vilken tidpunkt allt hade gått i lösning. Efter att ha återgått till rumstemperatur tillsattes lösningen till 200 ml 1 N NH4OH. Faserna separerades, den organiska fasen torkades över vattenfri MgSO4, filtrerades och lösningsmedlet avlägsnades under vakuum. Återstoden kromatograferades över aluminiumoxid med eluering med en 3:1 blandning av C6H6/CHCl3, och den uppsamlade fraktionen strippades på lösningsmedel under hårt vakuum till en konstant vikt. Detta fast ämne med fri bas kan omkristalliseras från bensen för att ge vita kristaller med en smältpunkt på 87-92 °C. IR (i cm-1): 750, 776, 850, 937 och 996, med karbonyl vid 1631. Massspektrumet för den fria basen har en stark föräldratopp vid massan 323, med betydande fragment vid massorna 181, 196, 207 och 221. Denna bas löstes i varm, torr MeOH, med användning av 4 mL per g produkt. Därefter tillsattes torr d-vinsyra (0,232 g per g LSD-bas) och den klara, varma lösningen behandlades droppvis med Et2O tills grumligheten inte skingrades under fortsatt omrörning. Denna grumlighet sattes till en finkristallin suspension (detta uppnås snabbare med sådd) och lösningen fick kristallisera över natten i kylskåp. Det omgivande ljuset bör begränsas kraftigt under dessa procedurer. Produkten avlägsnades genom filtrering, tvättades sparsamt med kall metanol, med en kall 1:1 MeOH/Et2O-blandning och torkades sedan till konstant vikt. Den vita kristallina produkten var lysergsyradietylamidtartrat med två metanolmolekyler av kristallisation, med ett mp på cirka 200 °C med sönderdelning och vägde 3,11 g (66%).
Upprepade omkristalliseringar från metanol gav en produkt som blev allt mindre löslig och till slut praktiskt taget olöslig ju högre renhetsgraden var. Ett helt rent salt, när det är torrt och när det skakas i mörkret, avger små blixtar av vitt ljus.

Jag sökte igenom mina filer och det här är vad jag hittade, om det hjälper är jag glad

orgasmatron

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
14
Om PyBOP skulle bytas ut mot BOP, skulle exakt samma procedur vara effektiv? Är det rimligt att säga att en HCl-lösning som tvättas före indunstning neutraliserar skadlig HMPA som eventuellt bildas när BOP används?