och de levde lyckliga i alla sina dagar ... kanske :)

lokozombo

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Reaction score
4
Jag frågar för att jag är intresserad av din åsikt som en mer erfaren grupp. Jag ska bespara mig historien om den vän som bad mig ställa denna fråga och börja med fakta: jag är 30 år gammal, har en hund och lite pengar från att hyra en lägenhet varje månad, men ett förestående straff på 5-6 år, jag tänker inte ge upp det jag tycker om, det vill säga, bortsett från hunden, att återgå till att leka kemist. Jag är medveten om allt, etc. Frågan gäller ett hypotetiskt ögonblick, om några månader, då jag kommer att köra mot solnedgången med ett leende på läpparna och med pengar för en bra start :) Vilket land skulle du välja och vad skulle du tänka på när du väljer? Jag bor i Europa, i Polen, och enligt min mening är Asien det säkraste landet. Att leva i slutet av världen, utan elektronik, prakt och allt annat av denna skit, som den västerländska civilisationen anser vara den största prestationen, är teoretiskt ett plus för mig. Jag kommer inte att kasta några fler tankar för att inte föreslå någon. Trots entusiasmen är sunt förnuft och fakta fortfarande det viktigaste

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Reaction score
684
Deals
65
Fan, inget svar sedan januari...

Jag hoppas att du mår bra, kompis.

För att vara ärlig skulle jag inte knyta det till ett specifikt land, det är viktigt att det land du skulle välja inte har ett utlämningsavtal undertecknat med Polen och idealiskt inte de bästa relationerna till EU också.
Jag skulle kunna tänka mig Venezuela eftersom det är ett trevligt och varmt land som råkar vara en fristad för gamla skolterrorister från europeiska terrorgrupper från före 2000.

Du skulle vilja ha ett billigt land som inte är väl anslutet till resten av världen men tillräckligt modernt för att vara en bra plats att leva på när det gäller åldrande (sjukhus, hälsovård)

Du måste också tänka i små steg. Börja bearbeta detta från början. Hur kommer situationen att se ut när du måste lämna landet? Kommer du att kunna resa genom flygplatser? Det finns så många frågor att ställa sig själv! Helst skulle du vilja ha en säker plats i Polen som är beredd att besökas exakt när din flykt börjar, en annan säker plats i ett land från vilket du kan flyga till din slutdestination. Detta land skulle behöva vara utanför EU och återigen, inget utlämningsavtal undertecknat med Polen.

Du måste komma ihåg att i händelse av ett definitivt fängelsestraff skulle en arresteringsorder utfärdas mot dig omedelbart om du inte skulle infinna dig i fängelset, med möjlighet att utfärdas till Europol eller Interpol också.

Håll dig säker

lokozombo

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Reaction score
4
Tack för svaret. jag mår bra. Jag lämnade Polen, men jag är fortfarande i Europa. Jag tjänar pengar.

Än så länge är jag inte efterlyst, ett rättsfall ägde rum för några dagar sedan, men närvaron var frivillig och på något sätt märkte ingen att jag inte tänkte visa mig. Det är lite märkligt, för jag betalade inte borgen och jag har inte anmält mig till polisen en enda gång. Advokaterna för de andra två personerna som är inblandade i fallet verkar försöka dra ut på saker och ting så länge de kan, för jag hörde att en av dem hade ett barn. fan ta de där råttorna :).

Jag var tvungen att börja med ett juridiskt jobb, jag valde ett land där jag inte känner någon och jag har aldrig varit där. Jag arbetade inte på ganska många år, men jag brukade vara en bra svetsare och det var där jag bestämde mig för att börja. Jag laddar ner alla videor för säkerhets skull, för jag funderar på att öppna ett litet "kök" och lägga ut allt på nätet. Å ena sidan har jag inte handlat online än, så jag har mycket att lära mig, men å andra sidan är jag inte särskilt kontaktsökande och om jag var tvungen att leta efter folk från början skulle jag inte klara av det mentalt :).

När det gäller framtiden vill jag lämna Europa så snart som möjligt, jag tror att jag har ungefär ett år eller två innan jag är allvarligt önskad, men du vet ju förr desto bättre. Hur är det med flygplatser, om jag var efterlyst på grund av en europeisk arresteringsorder, vad händer om jag flyger från en flygplats utanför Europa? Det var via dessa flygplatser som jag först avvisade Sydamerika. Afrika är också tveksamt av denna anledning, även om jag har en svåger från Afrika och jag fick just reda på att hans bror öppnade 4 restauranger där :). Asien verkar vara det säkraste, i värsta fall kommer jag alltid att hitta ett jobb som svetsare.
I Polen har jag en lägenhet som inte ägs av mig utan hyrs ut, så jag kommer att få lite pengar från den.

Allt som allt är det allt för tillfället. Om någon har några råd eller kommentarer, skulle jag gärna höra dem

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Reaction score
684
Deals
65
Det är skönt att höra att du mår bra! :)

Jag önskar dig lycka till med allt, håll dig säker!!!

View previous replies…

lokozombo

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Reaction score
4
de kommer inte att göra det lätt för mig

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Reaction score
684
Deals
65
När skiten träffar fläkten är det tyvärr dessa saker man kan förvänta sig :( Håll dig stark i allt detta!!!

lokozombo

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Reaction score
4
Som du säger är allt ändå oförutsägbart. De största planerna misslyckas ofta på grund av små misstag som inte kunde ha förutsetts. Man måste ta risker i den här branschen. Förresten, vad är det värsta som kan hända, 5 eller 6 år i fängelse? Tvärtemot vad man kan tro är det inte så hemskt där. Självklart är det slöseri med tid och lite tråkigt, det skulle störa mig mer att jag gav upp, att jag förlorade mot dem. Jag tror på mig själv och att jag kan lyckas, och jag tror att jag är mer rädd för att ge upp än att förlora. Det är möjligt att det jag gör blir värre, men det är av egen fri vilja och efter matchen. Det är viktigt att inte göra något mot sig själv och känna sig bra med sig själv :)

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Reaction score
684
Deals
65
Jag skulle kalla fängelset en fruktansvärd plats utan hänsyn

Håll dig säker

madmoney69

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
160
Snygg profilbild.
Ge aldrig upp inför polisen.
Du kan sitta i fängelse för vad du gjorde senare i livet. Bättre senare än nu.
Hoppas du får allt gott G.