Question 2c-x-derivat från 2,5-dimetoxibensaldehyd

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
11
Kan jag använda reaktionen som beskrivs i pihkal för att syntetisera 2cb för andra derivat som 2c-d och bara börja med 2,5-dimetoxi-4-metylbensaldehyd istället för 2,5-dimetoxibensaldehyd och utelämna halogeneringen i slutet (med justerade mängder avc) eller måste jag använda ett annat sätt och vad skulle hända om jag fortfarande gör reaktionen med 4-metyl-dmba? Tack så mycket

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
11
Jag är verkligen ledsen för den dumma frågan, ofc du kan göra det, det beskrivs till och med i phikal, jag hade bara inte tid att läsa hela avsnittet abt 2cd och såg bara att syntesen började med något annat än 4-metyl-dmba och jag ville inte investera massor av pengar i något som jag inte ens kan använda senare

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
431
Jag önskar att det fanns en regel som sa att om man ställer en fråga utan att ens bry sig om att söka i forumet så skrotas den.
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/syntheses-of-2c-phenylethylamines.1431/

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
11
Man som jag sa jag är verkligen ledsen för den frågan men jag har varit riktigt stressad de senaste dagarna och inte haft mycket tid att seqrch genom forumet, en funktion som visar dig liknande frågor, som på stackoverflow till exempel, skulle vara rallye till hjälp men jag vet inte hur svårt det är att implementera en sådan funktion. Hoppas du har en trevlig dag, ledsen för att du stör dig