240% utbyte av amfetamin... vad är det som händer!?

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
jag har nyligen syntetiserat två batcher av amfetamin med mycket högre utbyten än vad de borde ha. båda har en ganska stark lukt och konsistensen av amfetaminet när det torkas omedelbart efter syntesen är mycket hård, med en sockerliknande konsistens.

utbytet av en sats var 18,16 g när det borde ha varit 4,52 g som mest.

vad kan gå fel?


mer detaljer:

jag gjorde en tvätt med torr aceton för 9 g av denna sats för att se vilken skillnad som skulle göras, men det var bara en minskning på 0,5 g i vikt efteråt. (amfetaminet i en av satserna hade en gulaktig färg som försvann efter acetontvätten men lukten, även om den var lite svagare, var fortfarande kvar).

Jag måste fortfarande göra en A / B-extraktion men ändå verkar det som om något tydligt har gått fel med ett utbyte som är så mycket högre än normalt.

Det som är konstigt är när jag testade amfetaminet (eller åtminstone vad som borde vara amfetamin) med 3 olika typer av reagensprov, det var positivt för amfetamin på alla 3. (även om marquis-testresultaten var mycket svaga, uppträdde färgen brun fortfarande.)
testerna visade inte heller att några andra produkter var närvarande.

något annat som kan spela in i detta problem är att den p2np jag använde kan ha varit förorenad med natriumbisulfat, eftersom jag försökte rena den genom att använda natriumbisulfat (felaktigt i samma mängd som den p2np jag hade) och sedan göra en omkristallisering. för att motverka detta gjorde jag kanske ytterligare 2 omkristalliseringar, med den resulterande p2np som var ljusgul och en svag lukt, medan det tidigare var tvärtom.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Kan någon bekräfta om det jag har faktiskt är amfetamin?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
också om det är relevant använde jag fosforsyra när jag fällde ut amfetaminet
 

BlueDex

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 5, 2022
Messages
65
Reaction score
26
Points
18
Den kanske blev förorenad med natriumbisulfat. Är det hygroskopiskt? För då kan väteoxid (vatten) också komma in i den.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
jag tror inte att natriumbisulfat är särskilt hygroskopiskt. men jag vet inte.

har du någonsin hört talas om att det här har hänt förut?
 

hoboking

Don't buy from me
Member
Joined
Oct 13, 2023
Messages
4
Reaction score
1
Points
3
smaka på produkten om den smakar salt så är det mest natrium.använde du naoh för att basifiera?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ja, jag kommer inte att konsumera det här än.
 

metux

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 9, 2023
Messages
111
Reaction score
41
Points
28
Efter reaktion gjort, destillera all sluge, och sedan, falow syra bas, läs forumet, alla pengar är här, bara läs!!!! Du reaktion inte klar, eller du gjorde misstag med extraktion bas,,, efter reaktionen avsluta det shut ser mjölkaktig vätska, utan några spår av aliuminium, och utan någon dålig lukt, du behöver destillera,, efter första steget reduktion,, svar för dig. sedan alll reagens messure corectly du har inga dåliga lukter, alls.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Jag använder natriumborhydrid för reduktion, så det kan finnas vissa skillnader
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
373
Reaction score
187
Points
43
För många år sedan gjorde jag A&B i A-olja frysande kallt temp bara tuck 6 droppe och hela saken svällde upp som en svamp tjock vit som glass
Var inte den bästa produkten men jobbet ...
 

stim2023

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 16, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
3
Endast för amalgam kan det vara isopropoxid eller aluminiumhydroxid. Men jag är inte säker på att jag kan säga att en är mycket hygroskopisk och kommer att härda under tiden och sedan bli ett pastöst salt. Det kan vara resultatet av att man använder den polära delen av reaktionsblandningen snarare än det organiska skiktet. Endast spekulationer
 
Top