Kort antwoord op de vraag van OP:
Voor 2 chloro 4 methylpropiofenon (2c4m) zijn enkele wijzigingen nodig in je reactie.
Uit mijn ervaring met het aanpassen van het Chinese octrooi WO2017211129A1 voor mephedrone met 2c4m als tussenproduct, duurde het een tijdje voordat ik 70+% opbrengsten voor mephedrone uit 2c4m bereikte.
In het patent staat dat ze 40% opbrengst halen met een waterige oplossing van methylamine, maar houd er rekening mee dat het patent geldt voor ongesubstitueerd methcathinon. Voor mephedrone, met waterige oplossing van methylamine, kreeg ik nooit meer dan 30% opbrengst. Door de temperatuur of de reactietijd te verhogen, kunnen we meer van alleen het met isomephedrone verontreinigde product krijgen.
Om 70+% opbrengst van mephedrone uit 2c4m te krijgen, moeten we een methylamineoplossing bereiden in een van de geschikte watervrije oplosmiddelen zoals hier uitgelegd:
Ik heb een probleem omdat ik niet weet hoe ik op de juiste manier methylaminegas moet genereren. Ik heb 100 gram methylamine in 80 gram water gedaan en gemengd in een bekerglas. Daarna heb ik 200 gram NaOH in een erlenmeyer gedaan die met een siliconenslang was verbonden met een ijskoude liebig-koeler en toen heb ik Jar...
bbgate.nl
Voor deze specifieke reactie werkten al deze methylamineoplossingen goed voor mij: 10-20% in Benzeen, 10-20% in Tolueen, 10% in DCM, 10% in NMP.
Ik heb nooit methanol of IPA methylamineoplossingen geprobeerd, omdat in de literatuur staat dat alcoholoplosmiddelen moeten worden vermeden voor de methylamineringsreactie. Het zou interessant zijn om te zien wat er gebeurt.