USBKill Installatiegids

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,751
Deals
666
"Usbkill" is een anti-forensische kill-switch die wacht op een verandering op je USB-poorten en dan onmiddellijk je computer afsluit.

Waarom?

Enkele redenen om deze tool te gebruiken:
Voor het geval de politie of ander tuig komt binnenvallen (of je laptop van je steelt als je in een openbare bibliotheek bent, zoals Ross overkwam). De politie gebruikt vaak een "mouse jiggler" om te voorkomen dat de screensaver en slaapstand worden geactiveerd.
Je wilt niet dat iemand documenten toevoegt aan of kopieert van je computer via USB.
Je wilt de beveiliging van je (versleutelde) thuis- of bedrijfsserver (bijvoorbeeld je Raspberry) verbeteren.

[Belangrijk: Zorg ervoor dat je schijfversleuteling gebruikt voor alle mappen die informatie bevatten die je privé wilt houden. Anders krijgen ze het toch. Volledige schijfversleuteling is de makkelijkste en zekerste optie indien beschikbaar.

Tip: Je kunt ook een USB-sleutel aan je pols bevestigen met een koordje. Steek dan de sleutel in je computer en start usbkill. Als ze je computer stelen, wordt de USB verwijderd en wordt de computer onmiddellijk uitgeschakeld.

1. Download de benodigde bestanden https://github.com/hephaest0s/usbkill.
2. Pak het archief usbkill-master.zip uit ;
ga naar de map usbkill-master;
open de terminal in de map en schrijf het commando
Code
cd installeren
.
4.
Code
cd ~/usbkill-master
.
5.
Code