De grote lijst met excuses - legaal gebruik van chemicaliën

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
412
Points
63
Ik wist niet zeker waar ik dit moest posten, aangezien Pinkman House niet meer bestaat. Ik probeer het hier.

Dus je hebt wat chemicaliën in kleine hoeveelheden besteld en hebt de pech gehad dat ze bij de importcontrole of douane terecht zijn gekomen. Als je grote hoeveelheden hebt besteld ben je waarschijnlijk de pineut, wat je ook zegt, maar zeg dat je een nieuwe route of een nieuwe synth uitprobeert met hobbyistenhoeveelheden- of zeg dat je een hobbyist bent. Dan wordt je waarschijnlijk gevraagd waar ze voor zijn. Tijd voor de Big List Of Feeble Excuses!

Ik zal beginnen:

Fenol- "Ik maak paracetamol. Het is erg leuk en niet illegaal. Ik ben ook een hobbyist en ik zou het nooit innemen of aan iemand anders geven."
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
412
Points
63
Je kunt hier ook chemische stoffen posten waarvoor je een goed excuus aanvraagt. Ik zal hier ook beginnen:

Natriumnitriet
Natriumboorhydride
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
kan worden gebruikt om te bleken of om een bleekmiddel te produceren, het wordt ook gebruikt als onderzoeksobject voor waterstofcellen in auto's.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
412
Points
63
Ja, hoewel er daarvoor te veel legale alternatieven beschikbaar zijn. Ik denk dat de beste excuses zijn als je toegeeft dat je met chemie aan het klooien bent, maar je doet onschadelijke experimenten.

Maar voor natriumnitriet heb ik gevonden dat het wordt gebruikt als geurstof voor visaas. Zo wordt het verkocht in de VS.
 

oldkaw

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 16, 2022
Messages
6
Reaction score
6
Points
3
Uitstekende stompverwijderaar. Boor gaten in die stronk. Giet nitraat in de gaten. Giet aanmaakvloeistof voor houtskool in/op het gebied. 10 minuten laten inwerken. Steek dat kreng aan. Tegen de ochtend is de stronk behoorlijk aangetast. Spoelen en herhalen.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
412
Points
63

Dat zou werken voor nitraten, ja. Meestal kaliumnitraat. Maar dit was nitrITES.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
412
Points
63
Oh, en dan is er nog geurchemie, verestering van alcoholen.
Geconcentreerd zwavelzuur (katalysator)
Azijnzuuranhydride

kunnen beide worden gebruikt om verschillende geuren te maken door acetylering van een reeks alcoholen. Bijvoorbeeld benzylalcohol, die perzikgeur zou produceren. Je kunt er ook banzaldehyde mee maken.
 

ryry1984

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 20, 2022
Messages
3
Reaction score
9
Points
3
methylamine base

en deze is misschien stom, maar ik moet hem plaatsen:

p2p

kunnen we een soortgelijke thread doen, maar dan met glaswerk?

waarom zou ik een rotovap willen?
Waarom zou ik een rb-kolf van 10000 ml enz. willen?
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
412
Points
63
Sorry, ik denk dat P2P te dicht bij het eindproduct staat om te excuseren. Je zou kunnen proberen om parfumchemie te claimen, maar niemand zou dat geloven.

Een rotovap is een perfecte machine voor veel scheikunde. Je hoeft alleen maar iemand te laten geloven dat je het geld hebt om voor €800 een speeltje te kopen voor je onschuldige hobby. Ik heb wel ergere dingen gezien - mensen die fietsen, schoenen en ski's kopen voor veel meer dan dat.
Een RB van 10 liter is wel wat overdreven. Moeilijk uit te leggen.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
412
Points
63
Benzaldehyde, nitrobenzaldehyde: synthese van indigo "Nou, agent, ik vond de synthese van kleurstoffen altijd al ZO interessant!".

Eigenlijk zijn kleurstoffen een geweldige bron van excuses. Alles hangt natuurlijk af van de schaal.
 

Heartburn

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 10, 2022
Messages
18
Reaction score
13
Points
3
Rotovap: je bent een hobbyist en soms maak je essentiële oliën van sinaasappelschil, lavendel, munt enzovoort (je hebt ook minstens één Soxhlet-extractor nodig om je bekentenis betrouwbaar te maken).
10L RBF: deze heb je gekocht in een garage sale (als je in de VS bent) of in een soort internet kringloopwinkel voor een paar euro, omdat je wijnmaker bent en deze rbf dient als wijnballon voor de fermentatie.
 

dnkr

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 11, 2022
Messages
19
Reaction score
7
Points
3
(Aanvraag) - TMCP-Indole

Niet al te veel info hierover... Zoals de meeste chemische stoffen die ik bestel, is mijn algemene excuus "ik onderzoek en ontwikkel een nieuw schoonmaakproduct [of] botonische voedingsstof", maar het zou leuk zijn om te weten of tmcp indool nog een ander gebruik heeft.
 

Heartburn

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 10, 2022
Messages
18
Reaction score
13
Points
3
De pure indool kan worden verklaard met het maken van stinkende theezakjes om ratten/mollen in de tuin te verjagen, maar degene die je vroeg heeft geen andere bekende toepassingen dan het maken van synthetische cannabinoïden, behalve als het net zo stinkt als indool en je hebt je eigen achtertuin, dan kun je argumenteren over "het kopen van besmette indool tegen mollen van internet", maar het heeft ook een extra alibi nodig.
 

dnkr

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 11, 2022
Messages
19
Reaction score
7
Points
3
Het ruikt zeker vreemd... naar een oude urinegeur, lol. Goed om te weten dat ik dit slimmer moet aanpakken, bedankt!
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
595
Points
93

Bestellen in China vragen ze niet echt veel - je zou kunnen bestellen namens een klant als particuliere verkoper van chemische goederen. Werkte voor mij, ik heb onmiddellijk een aanbod ontvangen
 

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 9, 2022
Messages
38
Reaction score
11
Points
8
heeft iemand een goed excuus voor p2np? en wat kan de politie doen als ik geen goed excuus heb, het is legaal dus ze zouden niet zo veel moeten kunnen doen, toch? bedankt
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
412
Points
63
Er is meestal geen excuus voor precursoren die zo dicht bij het eindproduct liggen. Zelfs Wikipedia kan geen andere toepassingen vinden voor P2NP dan het maken van amfetaminen.

En zelfs als het niet illegaal is... als douanebeambten een zending P2NP naar een particulier zien, dan denk ik dat ze contact opnemen met de politie om het pand van die persoon te doorzoeken, toezicht te houden of hem op een volglijst te zetten.
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43
p2np is illegaal.
Voor legale producten zal geen enkele advocaat een antecedentenonderzoek of huiszoekingsbevel toestaan.
je koopt internationaal.
Trouwens, douanebeambten hebben hun handen vol aan het controleren van illegale artikelen . aan de grenzen
 
Last edited:
Top