Iets wat ik zou willen toevoegen aan wat Paracelsus opnoemde, iets wat ik nuttig vind omdat mijn ambien na verloop van tijd niet meer effectief werkt, en voor sommige mensen rare dingen zoals slaapwandelen, autorijden, winkelen, en andere dingen kunnen voorkomen bij grotere doses, sommige mensen bij elke dosis, is het drinken van wat Montmorency-kersensap. Ik koop het merk Indian Summer omdat het maar een deel concentraat is, sommige merken zijn 100% concentraat en je moet het juiste mengsel vinden. Waarom Montmorency kersensap?
Montmorency-kersensap smaakt heerlijk en het bevat ook van nature voorkomende melatonine (ongeveer 0,013 mg per gram) en tryptofaan, je weet wel, dat spul dat in kalkoen zit en waarvan iedereen altijd zegt dat het slaperig maakt, tryptofaan wordt door ons lichaam gebruikt om zowel seratonine als melatonine aan te maken. Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik heb het gevoel dat het me helpt, hoewel melatonine dat zelf niet doet, en ik gebruik het bij het maken van cannabis gummies, wat volgens mij ook helpt bij het slapen. Maar let op, kijk uit voor goedkope sappen met toegevoegde suikers, dat is een negatief effect. Het concentraat zal dit verminderen en je hebt er niet veel van nodig als je de toegevoegde suikers wilt vermijden vanwege de zure smaak en natuurlijk moeten ze tegenwoordig overal suiker in stoppen.
Allergieën zijn ook een probleem, zorg ervoor dat je niet allergisch bent, ik ken veel mensen die nog nooit van deze kersen hebben gehoord en ze dus ook nooit hebben gehad en geen idee hebben over mogelijke allergieën. Dan heb je nog mogelijke interacties met dezelfde medicijnen die een wisselwerking met melatonine kunnen hebben, aangezien er meer melatonine in montmorency kersen zit dan in welke andere kers dan ook. Enkele interacties zijn antistollingsmiddelen, anti-epileptica, diabetesmedicijnen, medicijnen tegen hoge bloeddruk, immunosuppressiva en cafeïne. De meeste mensen drinken geen cafeïne bij hun melatonine omdat ze proberen te slapen, maar onthoud dat sommige dingen zoals thee van nature cafeïne bevatten. Als je thee drinkt om je melatonine in te nemen, kan de cafeïne het vermogen van het lichaam om melatonine te absorberen blokkeren en leiden tot een ophoping van melatonine. Supplementen zijn niet gereguleerd zoals veel medicijnen en er is ontdekt dat sommige supplementen seratonine bevatten en een ophoping van serotonine kan leiden tot het serotoninesyndroom. Allemaal goede dingen om naar te kijken voordat je iets als melatonine neemt of kersensap drinkt, dat het van nature bevat.