Ten eerste: Geconcentreerd zwavelzuur is niet helemaal ongevaarlijk, draag een veiligheidsbril en handschoenen tijdens de activiteit.
Het zwavelzuur en de isopropanol moeten zo watervrij mogelijk zijn.
Als je pH-papier gebruikt, maak dan voor het testen van de freebase oplossing het pH-papier nat met gedestilleerd water, dit garandeert een nauwkeurig resultaat.
Ik zou een kleinere hoeveelheid nemen om te testen.
Meng bijvoorbeeld 10ml van je mogelijke freebase (A-olie) met 30ml isopropanol.
Meng vervolgens de zuuroplossing met 2 ml zwavelzuur en 10 ml isopropanol. Voeg hier langzaam het zwavelzuur toe aan de isopropanol, pas op dat het heet wordt. Gebruik een injectiespuit. Als de hoeveelheid niet genoeg is, meng dan gewoon een nieuwe zuuroplossing en ga verder.
De vrije base (A-olie) is basisch met een pH groter dan of gelijk aan 10, met het zuur neutraliseren we de base tot maximaal pH 6 (neutraal), alles daaronder zou de opbrengst verminderen en het sulfaat zal roodachtig worden.
Dus als je eenmaal pH 7-8 hebt bereikt, ga dan voorzichtig te werk, en meng de freebase-oplossing altijd goed nadat je het zuur hebt toegevoegd, zoals ik al eerder zei, als het te dik wordt voeg dan meer isopropanol toe, ook al zou het 100ml
moeten zijn Scheid het verkregen sulfaat met een filter en droog goed.
Ik zou nog twee reinigingsstappen doen afhankelijk van de situatie, als het sulfaat schoon is kun je het meteen consumeren. Let op zeer zuiver