Isomeren en wijnsteenzuur

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
Ik heb nog nooit isomeren gesplitst. Kan iemand die dit proces heeft gedaan dit voor mij ophelderen?
Er is L+ wijnsteenzuur {wat de dexto-isomeer is, wat gemakkelijk te kopen is )
En D-wijnsteenzuur (dat is Levo, wat moeilijk te kopen is behalve in China).
Ik ben een beetje in de war bij het lezen van threads en artikelen over hoe het eigenlijk moet. Dus stel dat ik L+ wijnsteenzuur gebruik, wat dextro-isomeer is, en ik heb 1 mol freebase meth/ampt. Gebruik ik dit om de volledige mol freebase te kristalliseren om vervolgens het volgende te produceren
D meth/ampht D tartaat en L meth/ampht D tartaat, waardoor deze twee isomeren verschillende oplosbaarheden hebben?
Of zal de selectiviteit van L+ wijnsteenzuur het D-isomeer van mijn freebase kristalliseren, waardoor ik 0,5 mol L+ wijnsteenzuur nodig heb voor 1 mol freebase.
Ik heb veel tegenstrijdige informatie gelezen, het is erg verwarrend als het gaat om wijnsteenzuur. Als iemand ervaring heeft, wordt dat zeer op prijs gesteld.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Hier, ik heb dit een tijdje geleden gemaakt, de eerste rij beschrijft "mijn" procedure, ik ben niet in detail ingegaan op de D-wijnsteenzuurroute omdat ik geen ervaring uit de eerste hand heb, maar het gebruik van L-wijnsteenzuur in overmaat zoals beschreven levert, denk ik althans, een vrij optisch zuiver product op, ik heb nog geen manier om het te bewijzen, maar de theorie klopt, evenals de farmacologie die merkbaar beter is, een lagere hartslag, geen spasmen, minder bruxisme.Ook het feit dat L-wijnsteenzuur(ze maken het onderscheid) regelmatig wordt aangevallen als je de literatuur bijhoudt. Het is een geval van "vertrouw me bro", maar zoals ik al zei, de theorie is solide.

Ik zal er de komende dagen wat werk in stoppen, "on the record" werken met mijn resultaten en verhoudingen en ik zal misschien een thread openen om mijn bevindingen te laten zien, of hier posten idk

ook excuses voor het artwork, ik ben niet de beste grafisch ontwerper


Ij0D3XaBvK
 
View previous replies…

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,662
Solutions
3
Reaction score
2,754
Points
113
Deals
1
Er is een geïllustreerde versie aan het einde van het onderwerp. Ik weet niet waarom mensen daar niet kijken en lezen (Afbeeldingen 17-20)
 

Ihml

Don't buy from me
Resident
Language
🇱🇹
Joined
Mar 3, 2024
Messages
7
Reaction score
6
Points
3
Kan een gewoon papieren filter worden gebruikt voor filltratie, of moet er in plaats daarvan een filter van borosilicaatglas worden gebruikt? Aangezien amfetamine een zwakke base is met een pH van ongeveer 11.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ik moet ook vermelden dat tartraat niet zo gevoelig is voor lage pH, dus een overmaat kan niet echt kwaad, de oplossing wordt rood, wat aangeeft dat het afvalgedeelte wordt verspild en het overtollige zuur drijft veel sneller naar de bodem dan je flocculant, maar je vaste stof houdt heel, en komt er mooi wit uit bij filteren, gaat niet POOF zoals andere overtreders *ahem*.
 

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
EDIT: D meth/ampht L tartaat
L meth/ampht L tartaat
 

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
Dank u, dus de selectiviteit van L+ wijnsteenzuur kristalliseert de D-vrije base, klopt dat?
Kunt u uw product niet onder een polarimeter leggen om de rotatie te controleren? Ik denk dat je een gemiddelde rotatie van +12,5 nodig hebt voor het D-isomeer van meth, maar dat moet ik nog even controleren.
Het zou goed zijn als je je resultaten hier zou posten.
Wat denk je dat je het beste kunt gebruiken als oplosmiddel?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
idealiter een alcohol + freebase, maar geïntegreerd in het totale proces is het zinvoller om niet te stoomdestilleren en extracten te gebruiken zoals ze zijn, omdat ze aan het eind minstens 1 zuur-basezuivering ondergaan, door de aard van het proces, soms 2.
Ik heb geen toegang tot een polimeter, ik zou een racemische zoutoplossing kunnen bereiden om de brekingsindexen te vergelijken, maar ik weet niet of dat erg overtuigend is.
 
View previous replies…

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
We moeten de racemische vrije base echt van tevoren met stoom destilleren. Dat maakt het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger. Wat dacht je van een biofasensysteem bestaande uit wijnsteenzuur in water en freebase in de niet-polaire oplossing? Dan zou het D-isomeer wijnsteenzuur in de waterlaag moeten migreren en de L-vrije base op zijn plaats blijven.
Ik zal beide proberen en het je laten weten

Ik zal het testen op mijn polarimeter als ik deze methoden heb geprobeerd.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Distilleren is een lastige klus voor mij, maar ga je gang, het systeem dat je voorstelt klinkt niet al te slecht, het enige waar ik tegen zou kunnen protesteren is de oplosbaarheid van wijnsteenzuur in water, maar ik weet niet zeker of en hoe dit het proces zou kunnen beïnvloeden.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
een alcohol en geen aceton met de redenering dat wijnsteenzuur beter oplosbaar is in alcoholen dan in aceton, misschien werkt het beter in aceton, ik heb het niet geprobeerd.
 

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
Deze diagrammen zijn een grote hulp, mooi. Als ik het probeer, zal ik mijn resultaten hier posten.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
658
Points
93
Deals
8
Ik denk dat er iets mis is met de grafiek.
Als je L+-wijnsteenzuur gebruikt (goedkoper en makkelijker te vinden) zal het D-enantiomeer (amph,Meth) in de oplossing zitten en niet in de vaste stof zoals het lijkt.
Als je D-wijnsteenzuur (duurder en moeilijker te vinden) gebruikt, zit het D-enantiomeer (amph,Meth) in de vaste stof.
Bedankt.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,662
Solutions
3
Reaction score
2,754
Points
113
Deals
1
Zijn schema is correct. Zout wordt neergeslagen in de vaste toestand. Geen verschil, d-amfetamine l-wijnsteenzuurzout of l-amfetamine d-wijnsteenzout. Je kunt het zuur veranderen en een verschillend isomeer in vaste vorm krijgen met de volgende procedures.

P.S. hetzelfde voor methamfetamine.
 
View previous replies…

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Oké, maar zelfs als het was zoals je zei, wat ik niet denk dat het is, zou het nog steeds handig zijn, zolang EEN van hen neerslaat, heb je de mogelijkheid om te scheiden, op welke manier dan ook.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
658
Points
93
Deals
8
"Geen verschil, d-amfetamine l-wijnsteenzuurzout of l-amfetamine d-wijnsteenzout".
Ik weet dat wat ik bedoel is dat je met L+wijnsteenzuur (d-wijnsteenzuur/dextrot-wijnsteenzuur/D-isomeer) de D-amph of D-meth in het oplossingsgedeelte hebt en niet in het vaste gedeelte.
Bedankt.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Hallo, geeft methamfetamine gesynthetiseerd uit de methode van efedrine en pseudo-efedrine het d-methamfetamine-isomeer met 99% zuiverheid? Zo nee, hoeveel?
 

Ihml

Don't buy from me
Resident
Language
🇱🇹
Joined
Mar 3, 2024
Messages
7
Reaction score
6
Points
3
Ik ben Patton niet, maar: het zou alleen D-meth produceren als de gebruikte efedrine afkomstig was van een plant, omdat planten van nature alleen L-ephedrine produceren (dat na reactie verandert in de tegenovergestelde enantiomeer - D-meth in dit geval). Als chemisch gesynthetiseerde efedrine werd gebruikt, dan zou je racemische meth krijgen, omdat de synthese van efedrine niet stereospecifiek is.
 

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
Ja g.patton, op een andere manier worden beide isomeren gescheiden, één in het oplosmiddel en één als zout.
 
Top