Hoe maak je veilig een oliebad

evangelium

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Hallo, ik ga mijn eerste synthese van meth uit efedrine maken en ik wil een oliebad gebruiken om het rm te verhitten, maar ik weet niet zeker hoe ik dat veilig moet doen. Vermijd spugen van de olie, welke olie moet ik gebruiken?

evangelium

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Ik ben van gedachten veranderd. Is het beter om fijn zand of kleine kristallen te gebruiken voor een betere verwarming?

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
293
Gebruik liever kleine hagelkorrels van lood of zelfs staal in een roestvrijstalen kom. Ondanks de ingesloten lucht krijg je een veel betere warmteoverdracht, wat belangrijk is omdat dit "bad" ook temperatuurpieken van de reactie buffert en er niet alleen warmte aan overdraagt. Verwarm langzaam omdat de warmtecapaciteit hiervan (net als van zandbaden) hoog is, het is niet zo eenvoudig om af te koelen als je de temperatuur hebt overschreden (behalve het verwijderen van het bad, op zo'n lift ding zetten is altijd goed).

Je hebt gelijk dat je geen oliebad moet gebruiken, het is een rommeltje en gevaarlijk.

evangelium

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Bedankt voor uw antwoord. Heeft u een commerciële naam voor de lift? Of heb je een doe-het-zelf tip die ik kan gebruiken voor de lift?

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
293
It is calle laboratory lift I think, I look for a picture...
810mCF7BIP

evangelium

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Bedankt, ik heb het gevonden