volgelaatsmasker met het meest complete filter... is dat genoeg? welke risico's kunnen we nog hebben?

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Ik gebruik een drager x-plore 6500 met het meest complete filter, inclusief hg-gas.... maar hoeveel gas, dampen etc. komen er doorheen? Zijn deze 100% veilig? De geuren komen er doorheen, maar moet ik bang zijn voor kwik, aluminium etc.?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
De filters zijn zeer veilig voor het gebruik waarvoor ze gemaakt zijn. Normaal gesproken moet je het filter vervangen na een volledige dienst onder het masker, afhankelijk van de chemische blootstelling. Als de filters geopend zijn, zijn ze ongeveer 6 maanden bruikbaar. Als er geur doorkomt of als het veel moeilijker wordt om te ademen, zit het filter aan zijn capaciteitsgrens en kan het warm worden. Ook al dekken deze combinatiefilters veel verschillende chemicaliën, ze zijn meer voor kortetermijngebruik. Als je precies weet waartegen je jezelf moet beschermen, is het handig om bijvoorbeeld een zuiver kwikfilter te gebruiken, omdat die veel meer capaciteit heeft dan een combinatiefilter. De gebruiksduur van een filter hangt dus sterk af van het tijdstip van gebruik, wat voor filter je gebruikt en de belasting van de lucht, het is altijd de moeite waard om een filter te laten vervangen.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9

tnx voor deze waardevolle info, dus voor een hg/al amalgaam zou een specifiek filter beter zijn, en voor de rest van het proces in een MDMA synth van PMK, wat zou u gebruiken? een alles in een filter, of zou u voor betere opties gaan?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,066
Deals
1
Gebruik gecombineerde filters, ze volstaan voor alles. Je kunt ze na 6 maanden vervangen, ze zijn niet duur.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Ik gebruik gecombineerde filters met mijn halfgelaatsmasker, omdat ik niet in een hoog belaste atmosfeer werk en slechts korte gebruikstijden heb. Bijvoorbeeld kwik innemen en klaarmaken voor de reactie of een apparaat verwijderen dat gevuld was met giftig gas. Meestal is het masker een extra bescherming voor de zuurkast of ligt het klaar in geval van nood.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Ik heb de meest complete gekocht, dus ik hoop dat het werkt! Over de geuren ... ik heb ooit vermoed dat er iets mis is wanneer er een geur door het masker komt, maar ... dat is normaal, toch? Het beschermt nog steeds?

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Dat is het probleem, ik heb geen "PRO" dampkap ... alleen de buis van een luchtafzuiger (zoals die gebruikt wordt in kassen, of keukens) alleen op de plaats waar de dampen gemaakt worden (de bovenkant van een refluxkolom etc.) en wanneer ik de kolven etc. open, maar ik heb het gevoel dat dat niet genoeg is ... wat denken jullie?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Ik heb net zo min een goede zuurkast, een goede blower met actief koolfilter waarbij de slang met de kap over de tafel hangt, wat ruim voldoende is. Je hebt in ieder geval geen zwaar vervuilde atmosfeer, zolang er maar een continue luchtstroom is. Als je denkt dat dit niet voldoende is en je niet zeker weet of er niet genoeg zuurstof is, zou ik een ademluchttoestel aanraden, met een lange slang naar een grote ademluchtcilinder, of als rugzak, zoals bijvoorbeeld door de brandweer wordt gebruikt. Er zijn speciale meters die het zuurstofgehalte van de lucht kunnen meten.
Probeer het met het normale masker en je combinatiefilter dat al voldoende gewenning is en als je normaal kunt ademen onder het masker dan is de bescherming voldoende.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,066
Deals
1
Nee, dat is het niet. Je moet het strak dragen om te voorkomen dat er lucht langs de filters stroomt. Waarschijnlijk is dit masker niet goed.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
tnx vriend, zeer waardevolle informatie, ik zal zeker wat proberen.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Of het filter is te oud en heeft zijn capaciteitslimiet bereikt.
Heb je voor gebruik altijd gecontroleerd of het masker goed op je gezicht past? Er is een eenvoudige manier om dit in 5 seconden te controleren. Houd je hand op het filter en probeer zo hard je kunt in te ademen, als het masker zich dan strak aan je gezicht vastzuigt en je absoluut geen lucht binnenkrijgt, dan zou het masker goed moeten zitten en zou je dan ook geen geur moeten waarnemen. Als dat zo is, vervang dan het filter.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
JA, JA ... ik doe deze test elke keer als ik het masker draag, te oud kan niet de reden zijn, het filter is 3 keer gebruikt... het is een nieuwe, maar de geuren komen er ooit doorheen, met alle maskers die ik heb gebruikt, half of volledig maskers ....

wat betreft het passen in mijn gezicht, nou de test is ok, en ik heb een beetje baard... vandaag geprobeerd veel te knippen, en nog steeds hetzelfde....

over dat alles, gisteren probeerde ik een "nieuwe" amalgaam, gewoon in plaats van het gebruik van de gesneden vierkantjes maakte ik wat veel mensen doen en lijkt te werken voor hen allemaal, zet de vierkantjes in een keukenmachine of een koffiemolen... ik ooit gedacht dat die methode zou een heleboel half-gemalen AL bloot te leggen, en zou ongepast zijn als gevolg van een veel snellere reactie, en verlies van effectiviteit en natuurlijk uiteindelijke opbrengst, maar....aangezien veel mensen dat doen... probeerde ik het,,,, OMG ...dat ding maakte een dodelijke reactie... het verbrandde de AL (een dikke, 30 micron) in ongeveer 10 minuten... probeerde een ijsbad te plaatsen ...maar niets.... tenminste verspilde ik mijn MDP2P of METHYLAMINE niet... het genereerde een ton H2-gas.... maar ik maak me zorgen over kwik en AL-vervuiling van de plaats.... DE VRAAG IS: moet ik me zorgen maken? of gewoon overal H2-gas en dat is het? de AL-folie eindigde als verbrand papier....

Volgens mij begon de samensmelting in... 2-3 minuten in een kettingreactie onmogelijk te hanteren, zoals bij gebruik van AL poeder..... ill back to my squares haha
@G.Patton jouw mening zal ook zeer gewaardeerd worden (als je me begrepen hebt haha)

Last edited:

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Dan zal er een stof zijn die niet gefilterd wordt met dit combinatiefilter, want als het goed is ruik je niets. Controleer in ieder geval of het filter geschikt is, een geur onder het masker mag in ieder geval niet waarneembaar zijn.
Diepe littekens of extreem prominente plekken in het gezicht kunnen ook betekenen dat er lekkage is, smeer deze plekken van tevoren eventueel in met crème.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Ik zal de crème-optie proberen, dat had ik nooit gedacht, bedankt!

bijvoorbeeld, als ik de wasconversie doe, is het onvermijdelijk om het.... te ruiken, maar welk filter moet ik daarvoor gebruiken? er is geen completer filter, ik heb alles inbegrepen (verondersteld)

in het amalgaam, als ik het gezicht dichterbij zet dan ik zou moeten doen, ruik ik de IPA ....
de methallische geur van het amalgaam ruik ik niet, en dat is het belangrijkste voor mij, de hg en de AL maken me bang, om eerlijk te zijn sta ik op het punt om de NMF route te proberen, zelfs met niet erg duidelijke info, gewoon om de amalgaam te vermijden.

tnx voor je hulp man, zeer gewaardeerd

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
606
Hé man, wat is de NMF-route?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident