Kort svar på OP's spørgsmål:
For 2 chloro 4 methylpropiophenon (2c4m) kræves der nogle ændringer i din reaktion.
Ud fra min erfaring med at tilpasse det kinesiske patent WO2017211129A1 for mephedron med 2c4m som mellemprodukt, tog det et stykke tid, før jeg nåede 70+% udbytte for mephedron fra 2c4m.
Det fremgår af patentet, at de får 40 % udbytte med en vandig opløsning af methylamin, men husk på, at patentet gælder for ikke-substitueret methcathinon. For mephedron fik jeg med vandig methylaminopløsning aldrig mere end 30 % udbytte. Ved at øge temperaturen eller reaktionstiden kan vi kun få mere af det isomephedronforurenede produkt.
For at få 70+ % udbytte af mephedron fra 2c4m skal vi fremstille methylaminopløsning i et af de egnede vandfrie opløsningsmidler som forklaret her:
Jeg har et problem, fordi jeg ikke ved, hvordan man korrekt genererer methylamingas Jeg lagde 100 gram methylamin i 80 g vand og blandede i et bægerglas Derefter lagde jeg 200 gram NaOH i erlenmeyerkolben, som var forbundet med silikoneslanger til iskold liebig-kondensator og derefter til Jar det ...
bbgate.com
Til denne særlige reaktion fungerede alle disse methylaminopløsninger godt for mig: 10-20 % i benzen, 10-20 % i toluen, 10 % i DCM, 10 % i NMP.
Jeg prøvede aldrig methanol- eller IPA-methylaminopløsninger, fordi det er angivet i litteraturen, at alkoholopløsningsmidler bør undgås til methylamineringsreaktionen. Det ville dog være interessant at se, hvad der sker.