Noget, jeg vil tilføje til det, Paracelsus nævnte, og som jeg finder nyttigt, fordi min ambien holder op med at virke affektivt med tiden, og for nogle mennesker kan mærkelige ting som at gå i søvne, køre bil, shoppe og andre ting forekomme ved større doser, nogle mennesker ved enhver dosis, er at drikke noget Montmorency-kirsebærsaft, jeg køber mærket Indian Summer, da det kun er en del koncentrat, nogle mærker er 100 % koncentrat, og du skal finde den rigtige blanding. Hvorfor Montmorency-kirsebærsaft?
Montmorency-kirsebærsaft smager godt, og det indeholder også naturligt forekommende melatonin (ca. 0,013 mg pr. gram) og tryptofan, du ved det, der er i kalkun, og som alle siger gør dem søvnige, tryptofan bruges af vores krop til at lave både seratonin og melatonin. Måske er det noget, jeg bilder mig ind, men jeg føler, at det hjælper mig, selv om melatonin ikke gør det, og jeg bruger det, når jeg laver cannabis-gummier, som jeg også tror hjælper på søvnen. En lille advarsel: Pas på billige juicer med tilsat sukker, som er negativt. Koncentratet vil afhjælpe dette, og du behøver ikke meget af det, hvis du har brug for eller vil undgå det tilsatte sukker på grund af den sure smag, og de er selvfølgelig nødt til at putte sukker i alt nu om dage.
Allergier er også et problem, sørg for at du ikke er allergisk, jeg kender mange mennesker, der aldrig har hørt om disse kirsebær og derfor aldrig har spist dem og ikke har nogen anelse om mulige allergier. Så er der de potentielle interaktioner med de samme lægemidler, som kan interagere med melatonin, da der er mere melatonin i montmorency-kirsebær end i noget andet kirsebær, og nogle interaktioner omfatter antikoagulanter, antikonvulsiva, diabetesmedicin, medicin mod forhøjet blodtryk, immunosuppressiva og koffein. De fleste mennesker drikker ikke koffein sammen med deres melatonin, fordi de prøver at sove, men husk, at nogle ting som te indeholder naturligt forekommende koffein, og hvis du drikker te for at tage din melatonin, kan koffeinen blokere kroppens evne til at absorbere melatonin og føre til en ophobning af melatonin. Kosttilskud er ikke reguleret som mange lægemidler, og nogle er blevet fundet med tilsat seratonin, og en ophobning af serotonin kan føre til serotoninsyndrom. Det er alt sammen gode ting at undersøge, før man tager noget som melatonin eller drikker kirsebærsaft, som naturligt indeholder det.