For det første: Koncentreret svovlsyre er ikke helt ufarlig, så sørg for at bære beskyttelsesbriller og handsker under aktiviteten.
Svovlsyren og isopropanolen skal være så fri for vand som muligt.
Hvis du bruger pH-papir, skal du fugte pH-papiret med destilleret vand, før du tester den frie opløsning, så du får et nøjagtigt resultat.
Jeg ville tage en mindre mængde til testen.
Bland f.eks. 10 ml af din mulige freebase (A-olie) med 30 ml isopropanol.
Bland derefter syreopløsningen med 2 ml svovlsyre og 10 ml isopropanol. Her tilsættes svovlsyren langsomt til isopropanolen, pas på det bliver varmt. Brug en sprøjte. Hvis mængden ikke er tilstrækkelig, skal du blot blande en ny syreopløsning og fortsætte.
Fribasen (A-olie) er basisk med en pH-værdi større end eller lig med 10. Med syren neutraliserer vi basen til maksimalt pH6 (neutral), alt under dette vil reducere udbyttet, og sulfatet vil blive rødligt.
Så når du når pH 7-8, skal du fortsætte forsigtigt og altid blande freebaseopløsningen godt efter tilsætning af syren, som jeg sagde før, hvis den bliver for tyk, skal du tilføje mere isopropanol, selvom det skal være 100 ml
Adskil det opnåede sulfat med et filter og tør det godt.
Jeg ville gøre et mere to rengøringstrin afhængigt af situationen, hvis sulfatet er rent, kan du forbruge det med det samme. Forsigtig meget ren