fuld maske med det mest komplette filter ... er det nok? hvilke risici kan vi stadig have?

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
jeg bruger en drager x-plore 6500 med det mest komplette filter, hg-gas inkluderet.... men hvor meget gas, dampe osv. passerer igennem? er de 100% sikre? lugtene passerer igennem, men skal jeg være bange for kviksølv, aluminium osv.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Filtrene er meget sikre til den brug, de er lavet til. Normalt bør du skifte filter efter et helt skift under maske, afhængigt af den kemiske eksponering. Når filtrene er åbnet, kan de bruges i ca. 6 måneder, hvis der kommer lugt igennem, eller det bliver meget sværere at trække vejret, er filteret ved at nå sin kapacitetsgrænse, og det kan også blive varmt. Selv om disse kombinationsfiltre dækker mange forskellige kemikalier, er de mere til korttidsbrug. Hvis du ved præcis, hvad du skal beskytte dig mod, er det en fordel at bruge et rent kviksølvfilter, fordi det har meget større kapacitet end et kombinationsfilter. Så varigheden af brugen af et filter afhænger meget af brugstidspunktet, hvad for et filter du bruger og luftens belastning, det er altid værd at have en udskiftning.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9

tnx for den værdifulde info, så for en hg / al amalgam ville være bedre et specifikt filter, og for resten af processen i en MDMA-syntese fra PMK, hvad ville du bruge? et alt i ét filter, eller ville du gå efter bedre muligheder?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,066
Deals
1
Brug kombinerede filtre, de er tilstrækkelige til alt. Du kan skifte dem ud efter 6 måneder, og de er ikke dyre.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Jeg bruger kombinerede filtre med min halvmaske, fordi jeg ikke arbejder i en højbelastet atmosfære og kun har korte brugstider. For eksempel når jeg tager kviksølv og forbereder det til reaktionen eller afmonterer et apparat, der var fyldt med giftig gas. For det meste er masken en ekstra beskyttelse til stinkskabet eller er klar til brug i nødstilfælde.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
jeg købte den mest komplette, så håber det virker!!! om lugtene ... jeg har nogensinde mistanke om, at der er noget galt, når en lugt passerer gennem masken, men ... det er normalt, ikke? det beskytter stadig?

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
det er problemet, jeg har ikke en "PRO" emhætte ... bare røret til en luftudsugning (som den, der bruges til drivhusdyrkning eller køkkener) bare på det sted, hvor dampene dannes 8 toppen af en tilbagesvalingssøjle osv), og når jeg åbner kolberne osv, men jeg føler, at det ikke er nok ... hvad synes du?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Jeg har lige så lidt et ordentligt stinkskab, en god blæser med aktivt kulfilter, hvor slangen med stinkskab hænger over bordet, hvilket er helt tilstrækkeligt. Du har ikke en stærkt forurenet atmosfære under alle omstændigheder, så længe der er en kontinuerlig luftstrøm. Hvis du mener, at det ikke er nok, og du ikke er sikker på, om der er for lidt ilt, vil jeg foreslå et trykluftsapparat, enten med en lang slange til en stor åndedrætsflaske eller som en rygsæk, som f.eks. bruges af brandvæsenet. Der findes særlige målere, som kan måle luftens iltindhold.
Prøv det med den normale maske og dit kombinationsfilter, som allerede er tilvænnet nok, og hvis du kan trække vejret normalt under masken, så er beskyttelsen tilstrækkelig.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,066
Deals
1
Nej, det er det ikke. Du skal bære den tæt for at undgå, at luften går uden om filtrene. Sandsynligvis er denne maske ikke i orden.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
tnx ven, meget værdifuld info, jeg vil helt sikkert prøve nogle af dem

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Eller også er filteret for gammelt og har nået sin kapacitetsgrænse.
Har du altid tjekket, om masken passer godt til dit ansigt, før du bruger den? Der er en nem måde at tjekke det på i løbet af 5 sekunder. Hold hånden på filteret, og prøv at trække vejret ind, så hårdt du kan, hvis masken så suger sig fast til ansigtet, og du absolut ikke får luft ind, så skal masken være tæt, og du skal så heller ikke opfatte nogen lugt. Hvis det er tilfældet, skal du udskifte filteret.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
JA, JA ... Jeg foretager denne test hver eneste gang jeg bærer den, for gammel kan ikke være årsagen, filteret har 3 anvendelser ... det er en ny, men lugtene passerer nogensinde igennem, med alle de masker, jeg har brugt, halve eller komplette masker....

med hensyn til at passe i mit ansigt, er testen ok, og jeg har lidt skæg ... prøvede i dag at skære meget, og stadig det samme....

om alt dette prøvede jeg i går en "ny" sammensmeltning, bare i stedet for at bruge de skårne firkanter lavede jeg det, som mange mennesker gør, og det ser ud til at fungere for dem alle, læg firkanterne i en fødevareprocessor eller en kaffekværn ... jeg troede nogensinde, at den metode ville udsætte en masse halvmalet AL og kunne være uhensigtsmæssig på grund af en meget hurtigere reaktion og tab af effektivitet og selvfølgelig det endelige udbytte, men .... da mange mennesker gør det ... prøvede jeg,,,, OMG ... den ting lavede en dræberreaktion ... den brændte AL (en tyk, 30 mikron) på ca. 10 minutter ... prøvede at sætte på isbad ... men intet.... i det mindste spildte jeg ikke min MDP2P eller METHYLAMINE ... det genererer et ton H2-gas.... men jeg er bekymret for kviksølv og AL-forurening af stedet.... SPØRGSMÅLET ER: skal jeg være bekymret? eller bare H2-gas overalt, og det er det? AL-folien endte som brændt papir....

Efter min mening startede amalgamationen på ... 2-3 minutter i en kædereaktion, der er umulig at håndtere, som hvis man bruger AL-pulver..... ill back to my squares haha
@G.Patton din mening vil også være meget værdsat (hvis du forstod mig hahaha)

Last edited:

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Så vil der være et stof, som ikke filtreres med dette kombinationsfilter, for du vil ikke kunne lugte noget, hvis alt er i orden. Tjek under alle omstændigheder, om filteret er egnet, en lugt under masken bør under alle omstændigheder ikke være mærkbar.
Dybe ar eller ekstremt fremtrædende områder i ansigtet kan også betyde lækager, så smør eventuelt disse områder ind i creme på forhånd.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Jeg vil prøve flødeindstillingen, det havde jeg aldrig forestillet mig, tnx!

for eksempel, når man laver vokskonvertering, er det uundgåeligt at lugte det.... men hvilket filter skal jeg bruge til det? der er ikke et mere komplet filter, jeg har alt inkluderet (angiveligt)

i amalgam, hvis jeg sætter ansigtet mere tæt på, end jeg burde, kan jeg lugte IPA ....
den metalliske lugt af amalgam kan jeg ikke lugte, og det er det vigtigste for mig, hg og AL sacares mig meget, for at være ærlig er jeg ved at prøve NMF-ruten, selv med ikke særlig klar info, bare for at undgå amlgams.

tnx for din hjælp mand, meget apreciatted

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
606
Hey mand, hvad er NMF-ruten?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident