Question Mislykket 4mmc-syntese, har brug for hjælp

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
Læs den venligst og hjælp mig

Først lavede jeg 4mp -> 2b4mp

Kemikalie jeg brugte

4-methylpropiofenon
Hydrogenbromid 46-48%.
Hydrogenperoxid 37%.
Natriumbicarbonat

(Jeg fulgte denne syntese - https://bbgate.com/threads/preparation-of-2b4mp-precursor-for-mephedrone.7042/ )

Hvordan jeg gjorde det
Først tilsatte jeg 50 ml 4mp til kolben, derefter tilsatte jeg 40 ml brintoverilte 48%, blandede det og tilsatte derefter langsomt 18 ml hydrogenperoxid 37% dråbe for dråbe, mens jeg blandede opløsningen.
Derefter tilsatte jeg koldt vand
Og filtrer derefter krystallen
Vaskede derefter krystallen med soudim-bikarbonatvand og tørrede derefter krystallen

Sådan så det ud


D54swG7eYM


Derefter lavede jeg 2b4mp -> 4mmc

Denne syntese fulgte jeg -(https://bbgate.com/threads/the-simplest-recipe-for-crystal-mephedrone.7031/)

Anvendt kemikalie
2b4mp* - 50gg
Benzen - 100 ml
Methylamin 40 % - 70 ml
Saltsyre - 20 ml
Kølet, tør acetone

Hvordan jeg gjorde det
Tilføjet 100 ml benzen i kolben, derefter tilsat 50 g 2b4mp i kolben, bland det, indtil det blev opløst, derefter tilsat langsomt 70 ml methylamin 40% til kolben lukket låget på kolben og omrør det ved hjælp af megnetisk omrører i 2 timer, derefter følte jeg mig i søvn efter 6 timer igen, jeg omrørte det i 2 timer, derefter omrørte jeg det i yderligere 2 timer, blandingen blev grøn nu, derefter blandede jeg det til og fra som hver 2. time, jeg blandede i 30 minutter, indtil jeg var færdig med 20 timer, blandingen var stadig grøn

(Jeg brugte ikke opvarmningsmetoden)


2P9JsVNeR5




Derefter hældte jeg opløsningen i skilletragten og tilsatte 500 ml varmt vand og blandede det og ventede på adskillelse og hældte derefter det nederste lag ud og gentog derefter denne proces igen
(Det er nævnt i syntesen, at jeg skulle have en gul opløsning, men jeg havde en grønlig-blålig opløsning, hvorfor er det sådan?)


VNh0lFcsjH





Derefter gik jeg videre til forsuringstrinnet




Jeg tilsatte fri base 4mmc opløsning i kolben og tilsatte derefter kølet tør 200 ml tør acetone, bland det, tilsatte derefter hcl dråbe for dråbe til opløsningen, da jeg startede ph-niveauet var 9, men da jeg begyndte at tilføje syre, ser det ud til, at ph-niveauet steg (ikke sikker på at kontrollere valg) efter nogen tid ser det ud til, at ph-niveauet nåede 3-4, så jeg vidste ikke, hvad jeg skulle gøre, så jeg søgte igen, og jeg fandt ud af, at vi kan øge ph-niveauet ved at tilføje soudim bicarbonatvandopløsning til blandingen, så jeg tilføjede omkring 30 ml af denne opløsning i blandingen, det fungerede ikke, så jeg tilføjede mere hcl dråbe for dråbe, jeg tilføjede omkring 20 ml hcl, og derefter nåede det på en eller anden måde ph 5-6, jeg stoppede forsuringen og blandede den i 10 minutter mere


EUywTdBhR1

YVCaJIXErb


(Opløsningen var stadig flydende, den skiftede bare farve fra grøn til rød, da jeg tilsatte hcl, blev opløsningen ikke tyk eller noget lignende)

Derefter hældte jeg opløsningen ud og pakkede den i glasvarer og pakkede den med plast og satte den i fryseren, efter 6 timer tog jeg blandingen ud og filtrerede den gennem papirfilter, og der skete ikke noget, ikke en eneste dråbe 4mmc-pulver var der :(

Det føles så nedslående, efter al denne ventetid og hårdt arbejde fungerede det ikke, hvad tror I, hvad der gik galt

Jeg tror måske, der kan være 4 grunde

1. Efter tilsætning af methylamin skulle jeg have opvarmet det i stedet for at vente i 20 timer
2. Jeg skulle have lavet en blanding af tør Acton og hcl og derefter tilsat den frie base i stedet for at blande den frie base med tør Acton og derefter tilsætte hcl.
3. Jeg skulle ikke have tilsat soudim-bikarbonatvandopløsning i forsuringstrinnet
4. Måske er opløsningen for stor, og jeg bør fordampe halvdelen og prøve igen?

Fortæl mig venligst, hvad jeg kan forbedre, og hvad der gik galt, og skal jeg smide opløsningen væk, eller kan jeg stadig få 4 mmc fra den løsning?
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
310
Reaction score
88
Points
28
din reaktion reagerede slet ikke med methylamin, årsagen kan være selve benzenen.
I benzen har du brug for varme 2 timer 40°.
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
Er du sikker, bror? Hvordan kan jeg vide, om det er reageret eller ej? Kan du fortælle mig, hvad jeg kan gøre nu?
 

Ihml

Don't buy from me
Resident
Language
🇱🇹
Joined
Mar 3, 2024
Messages
7
Reaction score
6
Points
3
Du kan teste, om det har reageret, ved at bruge Simons reagens (eller et hvilket som helst andet reagens, der kan påvise sekundære aminer). Hvis det skifter farve til blå, er der sekundær amin (4MMC) til stede.
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
Der blev ikke nævnt noget om varme i syntesen, der blev sagt, at vi kan vente 24 timer og røre af og til, og så vil det reagere? Der var ingen omtale af, hvilken slags reaktion jeg skulle lede efter.
 
View previous replies…

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
310
Reaction score
88
Points
28
Du kan ikke fikse det. Benzen toulen dcm brug for varme ingen ventetid 24h haha samebody sat u bulshit
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
Så jeg skal prøve igen, bror? Kan du hjælpe mig med det trin, hvor jeg har gjort alt andet korrekt?
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
310
Reaction score
88
Points
28
Meget måde er meget andre trin er for meget små trin, hvor du kan lave fejl. Jeg opvarmer ikke noget kun ryster 30min, og jeg får freebase vask freebase brug syre og także ud alle solvate ud og få puree magt dette hele krystal jeg lavede samme dag omkring 2h
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
Kan du hjælpe mig med trinnet som hvordan gør du det og alt det, på 2 timer lavede du det??? Hold da kæft! Ville elske din hjælp, jeg er ny til alt dette har meget meget grundlæggende viden om kemi, så mange udtryk, jeg ikke forstår, men jeg er villig til at lære
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
46
Points
18
Deals
1
Det kaldes en kold syntese. Det er dokumenteret her et sted. Men varme er at foretrække.
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
46
Points
18
Deals
1
Du kan ikke se meget. Farven skifter til en mere gylden farve.
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
46
Points
18
Deals
1
Og det var også med dcm.
 

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
En anden vigtig ting er, at temperaturen i min by er omkring 30-35 grader, da jeg syntetiserede
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
310
Reaction score
88
Points
28
Hvis du mnie hvordan kan ordne det. Ligesom mig.
Du har brug for at vide, hvad du gør i syntese
 

Attachments

  • tZykCNm3MF.jpeg
    tZykCNm3MF.jpeg
    483.7 KB · Views: 16
  • F2ibOIT0s3.jpeg
    F2ibOIT0s3.jpeg
    828.9 KB · Views: 22
  • QGxBwXOeku.jpeg
    QGxBwXOeku.jpeg
    574.6 KB · Views: 22
  • cdUJpieG0X.jpeg
    cdUJpieG0X.jpeg
    481.9 KB · Views: 20
  • oB1LTCJ9k7.jpeg
    oB1LTCJ9k7.jpeg
    793.5 KB · Views: 21
  • aHAPmTCFS9.jpeg
    aHAPmTCFS9.jpeg
    725.3 KB · Views: 18
  • oJyfjtwE0O.jpeg
    oJyfjtwE0O.jpeg
    628.3 KB · Views: 22
  • 6jxlHsQcCT.jpeg
    6jxlHsQcCT.jpeg
    525.6 KB · Views: 21
  • yFmQHuZhI1.jpeg
    yFmQHuZhI1.jpeg
    508 KB · Views: 25
  • 7tpQmsKcIL.jpeg
    7tpQmsKcIL.jpeg
    738.5 KB · Views: 27
  • 7voTncweQ4.jpeg
    7voTncweQ4.jpeg
    770.9 KB · Views: 22
  • HTg1z3lY0B.jpeg
    HTg1z3lY0B.jpeg
    770.9 KB · Views: 22
  • m0xjXek3Sl.jpeg
    m0xjXek3Sl.jpeg
    535.4 KB · Views: 18
  • p3g5cKdqEs.jpeg
    p3g5cKdqEs.jpeg
    795.1 KB · Views: 18
  • qF0WSfBotm.jpeg
    qF0WSfBotm.jpeg
    795.1 KB · Views: 23
  • duTKqBXD7a.jpeg
    duTKqBXD7a.jpeg
    554.8 KB · Views: 19
  • kWv7B8Ta05.jpeg
    kWv7B8Ta05.jpeg
    588.3 KB · Views: 27
  • HLO38Qfa9i.jpeg
    HLO38Qfa9i.jpeg
    879.7 KB · Views: 23
  • XU2Gxq9Sen.jpeg
    XU2Gxq9Sen.jpeg
    655.6 KB · Views: 24

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
Det ser ud til, at nogen har været med i spillet i lang tid, jeg er imponeret bror
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
46
Points
18
Deals
1
Til at begynde med bruger de fleste personer DCM.

For det andet er jeg nysgerrig efter at vide, hvorfor du producerer din egen BK-4. Til dit første forsøg bør du eliminere dette ekstra trin og blot bruge færdiglavet BK-4.

Desuden ser dine forhold ud til at være forkerte. Methylamin bør være ca. 100 ml til 50 g BK-4 (forudsat at det faktisk er BK-4).

Det efterfølgende problem vedrører igen dine proportioner for syrning. 200 mL acetone er for meget. Derudover anvender du en utilstrækkelig mængde HCl. Forholdet mellem HCl og acetone bør være 10 til 1.

Og nu skal du kombinere disse komponenter som før og langsomt tilsætte dem, mens du venter på, at pH-niveauet stabiliserer sig mellem hver tilsætning. Det ser ud til, at der ikke var nogen reaktion, da methylaminet blev tilsat. Er det muligt, at det skyldes, at du faktisk ikke har lavet bk4?

Hvorfra fik du din methylamin? Observerede du en eksoterm reaktion? Steg temperaturen, da du tilsatte methylamin? Fik du en stærk lugt af methylamin?

Normalt er alle disse tegn på en reaktion. Lugten forsvinder også, når du har blandet i 2 timer ved lidt under 40ºC.
 
View previous replies…

Kiteretsu_D

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
Jeg havde maske på, så jeg lugtede ikke meget, det var ikke så slemt, troede jeg, men det var slemt.
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
127
Reaction score
54
Points
28

Er du sikker på det, eller er opskriften forkert?

0ivytl8buL
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
46
Points
18
Deals
1
Fra hvidt klart til dette
 

Attachments

  • w4cpTmBYWu.mp4
    21.2 MB · Views: 0

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
46
Points
18
Deals
1
Rent bundfald af høj kvalitet 4mmc
 
Last edited:
Top