Er Delta 8-THC lovligt i Schweiz?

chost

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Apr 17, 2024
Messages
6
Reaction score
2
Points
3
Hej alle sammen,
Desværre er min viden om kemi og jura for begrænset til at bedømme, om delta 8-THC er lovligt i Schweiz.
Jeg fandt følgende her (oversat til engelsk):

Syntetiske cannabinoider
Ethvert stof (bortset fra kontrollerede stoffer i liste a, b, d og f), hvis struktur er afledt af indol,
uanset om et yderligere kulstofatom i indolstrukturen er erstattet af et nitrogenatom, ved substitution:

image4.png

- ved nitrogenatomet (position 1) med alkyl-, alkenyl-, aryl- eller heterocykliske strukturer med mindst 3 kulstofatomer;

og derudover

- i indolens position 3 med en carbonyl-, carboxylsyreester- eller carboxylsyreamidstruktur, som desuden er yderligere substitueret af enhver type og i enhver udstrækning og kan være smeltet sammen med indolstrukturen.
Disse strukturer kan være substitueret på en hvilken som helst måde og i et hvilket som helst omfang i position 2, 4, 5, 6 og 7 i indolstrukturen.

Syntetiske cannabinoider 2

Ethvert stof (undtagen kontrollerede stoffer i liste a, b, d og f), hvis struktur er afledt af
6H-benzo(c)chromen-1-ol (6H-dibenzo(b,d)pyran-1-ol), uafhængigt af hydrogeneringsgraden af den ikke-fænoliske benzo-ring, ved substitution:
image7.png

- i position 3, 6 og 9 med en hvilken som helst alkylgruppe.

Er delta 8-THC et syntetisk cannabinoid i henhold til et af de to øverste kriterier?
Er der nogen, der kan hjælpe mig? Tak for hjælpen
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
510
Reaction score
238
Points
43
Jeg er næsten sikker på, at delta 8 ikke er et syntetisk stof. Tager jeg fejl?
 

chost

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Apr 17, 2024
Messages
6
Reaction score
2
Points
3
Det forekommer naturligt i ukrudt, men kun i størrelsesordenen 0,1 %.
Alt, hvad du kan købe, er lavet af CBD, se her https://bbgate.com/threads/cbd-delta-8-sop.7306/
Jeg vil gerne vide, om det ud fra et kemisk synspunkt falder ind under en af de to ovenstående definitioner
 
Top